Automotive Info 6.2018

Automotive Info 6.2018

IAA 2018: Gospodarska vozila zagotavljajo gospodarske prednosti – podjetje Bosch je povečalo prodajo na področju mobilnosti
• Sektor poslovanja za mobilne rešitve je povečal prodajo iz tekočega poslovanja za štiri odstotke.
• Poslovanje z rešitvami za tovornjake in terenska vozila je naraslo za sedem do osem odstotkov.
• Vizija podjetja Bosch: cestni prevoz blaga v prihodnosti bi moral biti v največji možni meri brez emisij, nesreč in stresa.
• Član uprave podjetja Bosch Rolf Baulander: »Želimo, da so tovornjaki kos vsem obremenitvam, a da pri tem ne bremenijo drugih.«
Stuttgart in Hannover, Nemčija – Poslovanje podjetja Bosch še vedno raste: podjetje letos pričakuje, da bo poslovanje z mobilnimi rešitvami povečalo svojo prodajo iz naslova tekočega poslovanja za štiri odstotke in bo tako še naprej raslo dvakrat hitreje kot proizvodnja avtomobilov. Podjetje Bosch ustvari eno četrtino prihodka od prodaje s prodajo tehnologij za gospodarska vozila – vse od kombijev do 40tonskih tovornjakov. Poslovanje podjetja z rešitvami za tovornjake in terenska vozila raste še posebej hitro, in sicer s stopnjo rasti med sedmimi in osmimi odstotki. Podjetje Bosch je aktivno na rastočem trgu. Leta 2017 je prodaja težkih tovornjakov zrasla za skoraj 8 odstotkov na Kitajskem, v Združenih državah Amerike za 18 odstotkov in za 45 odstotkov v Indiji (vir: VDA). »Cestni prevoz blaga se razvija glede na prihodnost, zato podjetje Bosch ponudnikom v enaki meri ponuja tako gospodarske kot tehnološke prednosti,« je dejal dr. Rolf Bulander, direktor poslovnega sektorja za mobilne rešitve v podjetju Robert Bosch GmbH. Pomembno gonilo le-tega je poslovanje podjetja s pogonskimi sredstvi za gospodarska vozila. Globalna prodaja sistemov za vbrizgavanje dizla je samo leta 2017 zrasla za eno tretjino, še hitreje pa raste na Kitajskem. V prihajajočih letih se bo prodaja stabilizirala na visoki ravni. V podjetju Bosch se 2.600 inženirjev ukvarja samo s pogonskimi sredstvi prihodnosti za tovornjake. Do konca leta bo poslovni sektor za mobilne rešitve zaposloval več kot 54.500 sodelavcev na področju razvoja in raziskav – 5.000 več kot na začetku leta.
Varovanje podnebja, onesnaževanje zraka, urbanizacija, primanjkovanje voznikov: logistični sektor se sooča s številnimi zahtevnimi izzivi. Kot da to ne bi bilo dovolj, se bo cestni prevoz blaga do leta 2040 povečal še za 50 odstotkov (vir: Shell). »Ena od najbolj perečih težav prometne politike v luči rasti cestnega prevoza blaga je, kako minimalizirati njegov vpliv na okolje, ljudi in cestno omrežje,« pravi Bulander. Podjetje Bosch je razvilo nekaj tehničnih rešitev in ne le tistih, ki se skrivajo pod pokrovom motorja – nekatere izmed njih so povezane storitve, ki presegajo sama vozila. »Želimo, da so tovornjaki kos vsem obremenitvam, a pri tem ne bremenijo drugih,« je dejal Bulander. Vizija podjetja Bosch je: cestni prevoz blaga v prihodnosti bi moral biti v največji možni meri brez emisij, nesreč in stresa. Pot do tega cilja pa vključuje elektrifikacijo, avtomatizacijo in povezljivost za gospodarska vozila.
Od motorja na izgorevanje do gorivnih celic: podjetje Bosch zagotavlja energijo za pogonska sredstva
Pomemben mejnik podjetju Bosch predstavlja izboljšava pogonskih sredstev gospodarskih vozil in s tem zmanjšanje porabe goriva kot tudi emisij CO₂ in dušikovih oksidov. Za dosego tega cilja podjetje Bosch še naprej razvija tako dizelske kot alternativne rešitve za pogonska goriva. »Še mnoga leta bo razvoj pogonskih sredstev za gospodarska vozila vključeval številne discipline. Preudarno je, da k njihovi elektrifikaciji pristopimo tehnološko odprti,« pravi Bulander. Leta 2025 bo 80 od 90 odstotkov vseh tovornjakov poganjal dizel. A do 2030 bo eno četrtino gospodarskih vozil po celem svetu – skoraj eno tretjino na Kitajskem – poganjala elektrika. »Nihče, ki želi težkim tovornjakom omogočiti varno prihodnost, ne sme izločiti možnosti proizvajanja alternativnih goriv z uporabo elektrike iz obnovljivih virov, ki jih poznamo pod imenom sintetična goriva (synfuels),« pravi Bulander. Podjetje Bosch si je zastavilo cilj, da postane mednarodno vodilno podjetje na trgu elektromobilnosti. Zato podjetje ponuja primerne rešitve in zagotavlja široko ponudbo izdelkov za elektrifikacijo gospodarskih vozil – npr. 36-voltne baterije za emotorje za prevoz tovora, e-os za dostavne kombije in pogonska sredstva na gorivne celice za 40-tonske tovornjake. Slednje podjetje Bosch razvija v partnerstvu z ameriškim zagonskim podjetjem Nikola Motor Company. Prav tako je podjetje Bosch sklenilo strateško partnerstvo s kitajskim proizvajalcem motorjev za gospodarska vozila Weichai Power, in sicer z namenom promoviranja uporabe gorivnih celic. A podjetje Bosch ne zagotavlja pogona na elektriko le za nova vozila: ponuja tudi naknadno opremljanje z elektromobilnostjo – z elektrificirano osjo, ki jo je mogoče integrirati v polpriklopnike. To pomeni, da lahko tovornjaki med zaviranjem ustvarjajo elektriko, ki nato napaja električne enote prikolice. Podjetje Bosch je za primer ohlajene prikolice izračunalo, da je na ta način mogoče prihraniti do 10.000 evrov letno.
Podjetje Bosch uči tovornjake avtonomne vožnje
Še eno veliko rastoče področje, poleg elektrifikacije, je avtomatizacija gospodarskih vozil. Na obeh področjih znaki za naslednje desetletje nakazujejo tržno rast v dvomestnih številkah. Podjetje Bosch obravnava sisteme za pomoč voznikom kot vmesni korak do samodejne vožnje. Ko so v nesreče vpleteni tovornjaki, je tveganje za smrtne žrtve dvakrat večje. To je za podjetje Bosch dovolj velik razlog, da razvija sisteme za pomoč voznikom, s čimer lajša življenje voznikom tovornjakov in zagotavlja, da so ceste varnejše. Pomoč pri zavijanju, prepoznavanje mrtvih kotov in sistem za napovedno pomoč pri zaviranju v sili pomagajo preprečevati nesreče tovornjakov – med drugim podjetje Bosch ponuja tudi potrebne radarske senzorje. Avtomatizacija vožnje gospodarskih vozil predstavlja nadaljnje izzive za transportno industrijo: že zdaj v Združenih državah Amerike primanjkuje 50.000 voznikov tovornjakov, to število pa se bo v naslednjih desetih letih najverjetneje potrojilo. Evropa se sooča s podobno situacijo. Pri iskanju odgovorov na te izzive vidi podjetje Bosch velik potencial v avtomatizaciji od postaje do postaje (hub-to-hub automation): avtonomni tovornjaki, ki vozijo med depoji. Ta tehnologija ima potencial, da razreši več težav transportne industrije naenkrat, in sicer z izboljšanjem gospodarske učinkovitosti logističnih podjetij, prevažanjem večje količine blaga in zagotavljanjem večje varnosti. Podjetje Bosch meni, da je vožnja v konvoju ali samodejna vožnja tovornjakov enega za drugim logičen korak k avtomatizaciji. To pa ne prihrani le stroškov dela, temveč tudi gorivo. A to prav tako pomeni, da morajo zakonodaja, tehnologija in infrastruktura izpolnjevati strožje zahteve. Podjetje Bosch je na tem področju vključeno v pomembne raziskovalne projekte EU.
Digitalno povezane logistične rešitve od avtoceste do vhodnih vrat
Za podjetje Bosch povezljivost pomeni novo učinkovitost za transportne sisteme in s tem blaženje prenatrpanih cest kot tudi olajšanje za logistična podjetja. Ko pride do logistike prihodnosti, podjetje Bosch nudi dvojno tehnično strokovno znanje: svoje široko strokovno znanje na področju gospodarskih vozil in poglobljeno znanje na področju interneta stvari. »Podjetje Bosch omogoča digitalno povezane logistične rešitve od avtoceste do vhodnih vrat,« je dejal dr. Markus Heyn, član uprave podjetja Robert Bosch GmbH, ki je odgovoren za poslovanje na področju gospodarskih vozil. Dandanes je skoraj vsak tovornjak v Evropi in Združenih državah Amerike del interneta. V tem kontekstu podjetje Bosch proizvajalcem tovornjakov zagotavlja telematične platforme, ki omogočajo posodobitve programske opreme ali diagnostiko, kar odpira novo poslovno nišo v povezanih storitvah. Že zdaj servisni centri podjetja ves čas uporabljajo relevantne sisteme senzorjev za nadzorovanje stanja predvsem kritičnih dostav blaga, vključno z življenjsko pomembnim blagom, kot je krvna plazma. Vsako leto kontrolni centri nadzirajo skoraj 40.000 tovornjakov, ki so na poti z zelo vrednim blagom. Podjetje Bosch prav tako uporablja internet stvari za avtomatizacijo sledenju dostave: senzorji na blagu in zabojnikih v oblak sporočajo informacijo o položaju, temperaturi in vibraciji. Prve izkušnje na tem področju kažejo, da te logistične rešitve v realnem času lahko za več kot polovico zmanjšajo čas, ki ga odpravniki porabijo za iskanje in pregledovanje zaloge. Prav tako za 30 odstotkov izboljšajo razpoložljivost zabojnikov za večkratno uporabo. Podjetje Bosch želi, da bi s pomočjo povezljivosti cestni prevoz blaga v celoti postal bolj produktiven in da bi se tako zmanjšala obremenitev cestne mreže. »Naj bo s pomočjo elektrifikacije, avtomatizacije ali povezljivosti, Boscheve rešitve pomagajo zagotavljati, da cestni prevoz blaga ne bo omejen s svojo rastjo,« nam je zaupal Heyn.

Novo sponzorstvo: podjetje Bosch je postalo uradni partner tekmovanja ABB FIA Formula E

Stuttgart, Nemčija in Valencia, Španija – Ravno za začetek pete sezone je tekmovanje ABB FIA Formula E pridobilo novega pokrovitelja: naslednja tri leta bo podjetje Bosch uradni partner prvega dirkaškega tekmovanja, na katerem tekmujejo povsem električni enosedi. Ta poteza poudarja cilj podjetja Bosch, da postane vodilno podjetje na področju elektromobilnosti. »Podjetje Bosch je vodilni partner na področju električne vožnje, kar zdaj odraža tudi naš status uradnega partnerja Formule E,« je dejal dr. Markus Heyn, član uprave podjetja Robert Bosch GmbH. Partnerstvo z dirkaškim tekmovanjem zajema širok nabor oglaševalskih sodelovanj na dirkališčih, spletu in televiziji. »Z velikim veseljem pozdravljamo podjetje Bosch kot novega uradnega partnerja tekmovanja ABB FIA Formula E,« je dejal Alejandro Agag, ustanovitelj in direktor Formule E. »Podjetje Bosch je vodilno podjetje na področju avtomobilizma ter zveneče in spoštovano ime – njihovo sodelovanje s Formulo E zagotovo pomeni velik korak naprej. Bolj naravnega sodelovanja si – glede na Boschevo dolgo tradicijo tekmovanja v motošportu in njihovo strokovno znanje na področju elektrifikacije, avtomatizacije in povezljivosti – ne bi mogel zamisliti. Menim, da so ti stebri ključni za prihodnost urbane mobilnosti in da skupaj s svojimi preostalimi partnerji lahko pomagamo pospešiti prehod na električna vozila.«

Bosch vstopa na trg souporabe vozil z električnimi kombiji

Stuttgart, Nemčija – Hitra izposoja avta prek aplikacije je nekaj, kar samo v Nemčiji počne dva milijona ljudi, in število uporabnikov souporabe vozil (car-sharing) narašča. Podjetje Bosch na ta rastoči trg vstopa z novo storitvijo za souporabo električnih kombijev. Skupaj s podjetjem toom, hčerinskim podjetjem nemške trgovske skupine Rewe, bo podjetje Bosch preizkusilo storitev v trgovinah z orodjem, se pravi tam, kjer je povpraševanje po kombijih z zadostnim prostorom za prevoz težkega in razsutega blaga visoko. »Podjetje Bosch raste skupaj z digitalnimi storitvami za urbano mobilnost. Storitev za souporabo električnih kombijev ima velik potencial za rast,« pravi dr. Rainer Kallenbach, predsednik oddelka za povezane mobilne rešitve v podjetju Bosch. Z več kot 330 trgovinami je podjetje toom eden največjih ponudnikov izdelkov za urejanje doma v Nemčiji. Od decembra 2018 bodo stranke lahko v petih izbranih trgovinah z nekaj kliki neposredno rezervirale električni kombi, kar jim bo omogočilo, da domov hitro in enostavno odpeljejo kamnite tlakovce, balkonske rože in posode z barvo za pleskanje. »Kot podjetje, ki je zavezano trajnosti, si vedno prizadevamo izboljšati svoj doprinos k varovanju okolja. Zato smo zelo zadovoljni, da lahko svojim strankam ponudimo, da svoje nakupe odpeljejo domov na način, ki je prijazen do okolja,« je dejal Wolfgang Vogt, finančni in kadrovski direktor podjetja toom.
Podjetje Bosch že obvlada poslovanje s storitvami za souporabo, kar dokazuje njihova storitev za najem električnih skuterjev Coup. Ta se je od svojega začetka leta 2016 neprekinjeno širila in zdaj nudi floto 3.500 skuterjev v Berlinu, Parizu in Madridu.
Električna flota za najem
V Nemčiji ima eden od desetih avtomobilov za souporabo električni motor. Pri storitvah Coup in souporaba kombijev se je podjetje Bosch odločilo za uporabo izključno električnih vozil. »Popolnoma električna vožnja je popolna za urbano mobilnost – naj gre za dostavo v središče mesta ali individualno mobilnost v velikih mestih,« je dejal Kallenbach. Storitev za souporabo kombijev bo za začetek ponujena v Nemčiji, in sicer v trgovinah za prodajo orodja v Berlinu, Frankfurtu, Leipzigu, Troisdorfu in Freiburgu.
Boschevi senzorji lambda – zanesljiva funkcionalnost in dolgotrajno delovanje
Ker se senzorji lambda izrabijo, jih je treba redno pregledovati in po potrebi zamenjati. Podjetje Bosch priporoča, da senzorje lambda preverite vsakih 30.000 kilometrov.

Trije koraki za diagnozo sond lambda:
1. Odčitajte okvarjeni spomin in preverite dejanske vrednosti.
2. Preverite vzorce signala (kot je prikazano v programski opremi ESI[tronic] 2.0).
3. Preverite, ali so žice in konektorji ustrezno povezani.

Vzroki za okvaro senzorja lambda so lahko različni:
– električne okvare;
– mehanske okvare;
– kontaminacija/umazanija/zamašitev;
– termična preobremenitev.

Redni pregledi preprečijo nastanek drage škode, ki nastane zaradi okvare senzorja lambda.
Vozniki avtomobilov morajo vedeti: senzorji lambda se izrabijo. Redno pregledovanje zagotavlja številne prednosti. Brezhibni senzorji lambda:
– zmanjšajo stroške goriva do 15 %;
– prispevajo k izpolnjevanju aktualnih emisijskih standardov:
– preprečijo nastanek drage poškodbe katalitičnega pretvornika.