Automotive Info – Januar 2017

Automotive Info – Januar 2017

Sejem CES® 2017: Internet stvari postaja oseben – Bosch se osredotoča na inteligentne pomočnike

Las Vegas – Predstavljajte si, da bi imeli osebnega spremljevalca ali angela varuha na vseh področjih življenja. Nekoga, ki bi vedno vedel, ali ste pustili pečico prižgano – tudi če bi že bili na poti nekje z avtomobilom ali če bi že sedeli v pisarni. Na sejmu CES 2017 Bosch dokazuje, da so povezane rešitve to vizijo že uresničile. Na največjem svetovnem sejmu elektronike za široko potrošnjo se globalni ponudnik tehnologije in storitev osredotoča na naslednja področja: pametni domovi, pametna mesta, povezana mobilnost in industrija 4.0. Z vse večjo personalizacijo izdelkov in storitev povezljivost zdaj dosega naslednjo fazo razvoja: »Povezani svet postaja čustven. Naprave postajajo pametni spremljevalci, zaradi katerih je vsakodnevno življenje doma, v mestu, v avtu in na delovnem mestu lažje in varnejše.« Na podlagi nedavne raziskave več kot 60 odstotkov vprašanih meni, da so inteligentni pomočniki smiselna stvar. Avto postaja osebni pomočnik Svetovni trg za povezano mobilnost naj bi do leta 2022 zrasel za skoraj 25 odstotkov na leto. V le nekaj letih bodo avtomobili postali aktivni del interneta stvari (IoT) in bodo sposobni komunicirati z drugimi prevoznimi načini kot tudi s pametnim domom. Na sejmu CES 2017 Bosch predstavlja nov koncept avtomobila, ki prikazuje, kako bodo različne sfere življenja v prihodnosti neopazno povezane med seboj. Vozilo bo imelo osrednjo vlogo v komunikaciji med domenami. Prav tako bo razširjena tudi personalizirana komunikacija med avtom in njegovim voznikom: nove funkcije povezujejo avto z njegovo okolico, pametnim domom in servisno delavnico. Te funkcije bodo omogočile visoko avtomatizirano vožnjo. »Bosch si prizadeva, da bi mobilnost in pametne storitve postali eno. Povezanost avtomobila s pametnim domom ali pametnim mestom prek oblaka bo izredno koristna za ljudi. Povezljivost spreminja avto v pomočnika na štirih kolesih. Več na medijski strani.

Boschevi sistemi za motorna kolesa so prejeli tri nagrade Bosch je zmagal in bil nagrajen na področju informacijskega sistema za voznika, ki nadomešča tradicionalno armaturno ploščo z zaslonom, in sicer v kategorijah »avdio/video v vozilu« in »inteligentna vozila«. Boscheva povezana varnostna rešitev za majhne motorje in skuterje je prejela nagrado v kategoriji »inteligentna vozila«. Sistem, ki vozniku posreduje informacije, združuje vse instrumente motornega kolesa v enem prikazovalniku, hkrati pa omogoča, da motoristi uporabljajo svoj pametni telefon. Sistem prikazovalnik samodejno prilagodi trenutni uporabi. To pomeni, da voznik v določenem trenutku vidi le informacije, ki jih potrebuje. To zmanjša motnje in izboljša varnost. Na primer, pri velikih hitrostih se vse informacije na zaslonu postopoma skrijejo, razen kazalnika hitrosti in opozorila. Zaslon je enostavno berljiv v vseh vremenskih razmerah. Tudi v neposredni sončni svetlobi so barve razločne, kontrast pa zelo visok. V temi zaslon ne slepi voznika. In še več, odporen je tudi na dež. Ne glede na to, ali uporabnik želi izbrati glasbo ali sprejeti klic, lahko vse glavne funkcije pametnega telefona upravlja med vožnjo s pomočjo daljinskega upravljalnika na krmilu: tako ni potrebe po neposrednem upravljanju naprave. Po začetnem povezovanju, ki ga je treba izvesti le enkrat, se sistem nemudoma poveže s pametnim telefonom in slušalkami v čeladi prek sistema Bluetooth. Povezana varnostna rešitev za majhne motorje in skuterje je prejela nagrado v kategoriji »inteligentna vozila«. Vitka povezljivostna enota povezuje pametni telefon in pametna motorna kolesa ali skuterje prek povezave Bluetooth. Njena glavna komponenta je daljinski upravljalnik na krmilu, škatla za vzpostavitev povezave z pametnim telefonom in aplikacijo. Če voznik pade z motorja ali skuterja, aplikacija vnaprej določeni kontaktni osebi za nujne primere samodejno pošlje sporočilo SMS s koordinatami nesreče. V primerih, ko se voznik ne počuti varnega, lahko uporabi daljinski upravljalnik na krmilu za klic v sili. Tudi v tem primeru je vnaprej določena kontaktna oseba za nujne primere obveščena z besedilnim sporočilom. V primeru klica v sili se podatki o položaju vozila oddajajo v rednih intervalih. Vitka povezljivostna enota prav tako omogoča uporabnikom, da odklenejo vozilo prek svojih telefonov. S pomočjo ustrezne aplikacije lahko lastnik avtomobila deli pametni »ključ«. Na primer, to omogoča uporabo vozila tudi drugim družinskim članom. Še ena možnost so telefonske funkcije. Med drugim omogočajo uporabniku, da vitko povezljivostno enoto nastavi tako, da samodejno zavrne klice med premikanjem vozila. O nagradah CES za inovacije Sponzor nagrad CES za inovacije je ameriško združenje industrije zabavne elektronike Consumer Technology Association (CTA)™. Nagrade CES za inovacije se podeljujejo v 28 kategorijah in Bosch je že bil nagrajen v preteklosti: v letu 2016 je globalni ponudnik tehnologije in storitev zmagal in prejel nagrado CES za inovacijo za svoj izdelek neoSense, zaslon na dotik s haptično povratno informacijo.

Kibernetična dolina: Nemčija uvaja obogaten sedež za strojno učenje Stuttgart, Nemčija – Nemčija bo dobila svojo prvo kiber dolino: da bi pospešili raziskave o umetni inteligenci v Baden-Wűrttembergu, Bosch in partnerji iz sveta politike, gospodarstva in znanosti združujejo svoje moči v novo pobudo. Cilj kiber doline, narejena po vzoru Silicijeve doline, je prevesti ugotovitve iz temeljnih raziskav v konkretne industrijske aplikacije. »Strojno učenje in umetna inteligenca sta ključni kompetenci pri oblikovanju povezanega sveta,« je dejal dr. Volkmar Denner, Boschev direktor, na zagonu kiber doline v Stuttgartu. »V mednarodnem tekmovanju za inovacije Nemčija ne bi smela sedeti v ozadju in dovoliti večjim IT-podjetjem iz tujine, da prevladujejo na teh področjih.« Bosch podpira podvig kiber doline v višini približno sedem milijonov evrov. Boscheva študija kaže: večja varnost, večja učinkovitost in več prostega časa s povezano mobilnostjo.

»Učinek povezanega avtomobila 2025« Po dolgi vožnji po avtocesti pride trenutek nenadnega strahu: prometni zastoj za naslednjim ovinkom. Ko kasneje dosežete svoj cilj, ni nobenega prostega parkirnega mesta. Te dni je to vsakdanje življenje za volanom. Vendar pa bodo v manj kot desetih letih na voljo popolnoma nove možnosti: visoko avtomatizirana vožnja bo zagotavljala sproščeno potovanje po avtocesti, vozila, ki bodo vozila spredaj, bodo poslala napredno opozorilo o upočasnjevanju prometa in vaše vozilo bo začelo voziti počasneje, preden pridete do nevarne situacije. Na koncu potovanja bodo navigacijske naprave voznika vodile neposredno do prostega parkirnega mesta ali pa bo vozilo našlo pot skozi garažno hišo popolnoma samostojno. Približevanje elektrifikacije množici Premierna predstava v Detroitu: Boschev sistem električne pogonske gredi (eAxle) znižuje stroške proizvodnje za hibridna in električna vozila. DETROIT – Bosch predstavlja prihodnost tehnologij elektrifikacije z različnimi pogonskimi rešitvami na severnoameriškem mednarodnem avtomobilskem sejmu (NAIAS – North American International Auto Show). Boscheve inovacije prikazujejo, kako bodo pogonski sistemi prihodnosti elektrificirani s pomočjo obetavne tehnologije, ki omogoča potrošnikom izbiro in trajnostno izvedbo. Potrošniki kažejo veliko zanimanje za elektrifikacijo Nove raziskave iz Boscha so pokazale, da 62 odstotkov kupcev novih vozil v Ameriki meni, da bodo imeli v lasti vsaj eno električno vozilo v svojem gospodinjstvu v roku 10 let ali manj. Od tistih, ki pričakujejo, da bodo imeli električno vozilo v svoje gospodinjstvu na katerikoli točki svojega življenja, 71 odstotkov meni, da bodo vsa vozila v njihovem gospodinjstvu električna v roku 15 let. Poleg tehnologij pogonskih sistemov bo Bosch predstavil tudi avtomatske in povezane tehnologije, vključno s svetovno premiero ključne zahteve na poti do popolnoma avtomatizirane vožnje. Električni sistem krmiljenja (EPS – Electric Power Steerin) s pri-okvari-operativno funkcijo je funkcija, ki omogoča vozniku ali sistemu avtopilota, da se samodejno vrne na minimalno stopnjo tveganja, hkrati pa ohranja okoli 50 odstotkov podpore električnega krmiljenja v redkih primerih posamezne napake. Ta tehnologija bo izvirnim izdelovalcem opreme omogočila uskladitev s pomožnimi strategijami, kakor jih predlagajo dokumenti zvezne politike avtomatiziranih vozil ameriškega ministrstva za promet in ameriške zvezne organizacije za varnost na avtocestah (Traffic Highway Safetty Association).

Pametna stopalka za plin prihrani gorivo Aktivna stopalka za plin bencinskih sistemov (BS) še bolj zbližuje voznika in vozilo. Zagotavlja povratno informacijo s trkanjem, vibriranjem ali potiskanjem voznikovega stopala v dolocenih situacijah. To pomaga zmanjšati porabo goriva in pri preprecevanju nesrec. Vsakdo, ki želi prihraniti gorivo med vožnjo, trenutno potrebuje dobro mero discipline in nežen dotik. V prihodnosti pa bo aktivna stopalka za plin bencinskih sistemov pomagala pri ekonomični vožnji prav na stičišču med voznikom (njegovo stopalo) in vozilom. Na primer nežno trkanje vozniku svetuje, kdaj je najprimernejši čas za menjavo prestave. »Stopalka je omrežno povezana z menjalnikom in vozniku na intuitiven način sporoči, kdaj se pospešek in ekonomičnost srečata na optimalni točki,« pojasnjuje produktni vodja Adreas Niemann. S tem lahko zmanjšamo porabo goriva do sedem odstotkov, prav tako pa zmanjšamo emisije CO2. Hit pri kupcih električnih in hibridnih vozil Inženirji so delo na aktivni stopalki za plin začeli v letu 2013. Lokacije BS so bile aktivno vključene v projekt. Proizvodnja se bo verjetno začela leta 2018. »Proizvajalci avtomobilov se zelo zanimajo za aktivno stopalko za plin,« pravi Niemann. »To še posebej velja za njihovo morebitno uporabo v hibridnih in električnih vozilih.« Na primer pri hibridnih avtomobilih stopalka ustvari točko tlaka, ki označuje, kdaj vozilo preklopi iz električnega motorja na motor z notranjim izgorevanjem. To vozniku omogoča, da prilagodi svoj slog vožnje na način, ki omogoča prihranek goriva. Pri vozilih, ki imajo funkcijo start-stop v prostem teku, stopalka potrka in označi, kdaj je to smiselno. Vendar pa nikoli ne vsiljuje svojega mnenja voznikom, temveč jih pusti, da se sami odločijo. Če jim je hitrost pomembnejša od varčevanja z gorivom, je vse, kar morajo storiti, da močneje pritisnejo na stopalko. »Izziv pri snovanju aktivne stopalke za plin je bil tudi, kako jo narediti kompaktno in zmanjšati porabo energije motorja stopalke in raven hrupa,« pojasnjuje Niemann. Toda ekipa projekta je na koncu odlično opravila. Intenzivnost haptičnih signalov se lahko spreminja, lahko pa jih celo izklopimo, odvisno od želje kupca. Stopalka, ki lahko celo reši življenje Ta inovativna tehnologija ni samo prijazna do denarnic voznikov in okolja, ampak pomaga tudi v negotovih situacijah. Skupaj s sistemom za pomoč vozniku aktivna stopalka za plin deluje kot neke vrste sistem zgodnjega opozarjanja. Na primer, če je stopalka povezana z navigacijskim sistemom, opozori voznika, če vozi prehitro proti nevarnemu zavoju. Če je povezan s kamero za prepoznavanje prometnih znakov, bo zavibrirala, če voznik prekorači omejitev hitrosti. Stopalka za plin je prav tako nastavljena za povečane stopnje digitalizacije. S pomočjo podatkov na spletu opozori, če je neki drug voznik zavil v napačno smer na avtocesti in grozi voznikov in okolja, ampak pomaga tudi v negotovih situacijah. Skupaj s sistemom za pomoč vozniku aktivna stopalka za plin deluje kot neke vrste sistem zgodnjega opozarjanja. Na primer, če je stopalka povezana z navigacijskim sistemom, opozori voznika, če vozi prehitro proti nevarnemu zavoju. če je povezan s kamero za prepoznavanje prometnih znakov, bo zavibrirala, če voznik prekorači omejitev hitrosti. Stopalka za plin je prav tako nastavljena za povečane stopnje digitalizacije. S pomočjo podatkov na spletu opozori, če je neki drug voznik zavil v napačno smer na avtocesti in grozi ostalim udeležencem prometa.

Vse najboljše, hibrid !
Bosch je začel raziskovati hibridno tehnologijo v 70-ih letih 20. st. Projektna enota je končno izšla iz tega procesa v letu 2014 in združila strokovnjake z različnih področij, da se osredotočijo na skupna prizadevanja. »Projektna enota je bila središče vseh naših snovanj hibridnih in električnih vozil od takrat,« pojasnjuje Gerhard, višji strokovnjak za marketing in produktni vodja za elektrificirane pogonske sisteme. Dve leti po vzpostavitvi je bila projektna enota prenesena na bencinske sisteme (BS) in prejela svojo prvo večjo pogodbo s skupino VW. Elektrificirani trio Projekt se je začel poleti 2006. Skupina s sedežem v Wolfsburgu je hotela svoji športni terenski vozili (SUV) VW Touareg in Porsche Cayenne opremiti s hibridnimi pogoni in je za to nalogo izbrala kakovost in inovativno moč oddelka BS. Medtem ko so bile rešitve konkurence drage in zapletene, je bil hibridni sistem projektne enote z enim samim električnim motorjem veliko preprostejši, ponašal pa se je s prefinjeno tehnologijo nadzora. BS je nosil vso odgovornost za projekt in priskrbel pretvornik, motor in nadzor vozila ter električni motor. Proizvodnja se je začela leta 2008.

Naelektrena kombinacija: hibridna tehnologija Porsche in Bosch – medijsko središče »Ti dve premium vozili SUV sta bili povsem primerni za prikaz potenciala varčevanja z gorivom hibridne tehnologije,« je dejal produktni vodja Gerhard Rapport. Vozili Touareg in Cayenne sta bili nadgrajeni dve leti kasneje in opremljeni s 3-litrskim kompresorjem 333 HP V6 in 34-kilovatnim elektromotorjem. S tem se je zmanjšala poraba goriva in emisij CO2 za do 40 odstotkov, brez vpliva na užitek vožnje. »S tem smo dopolnili odličen serijski zagon hibridne tehnologije,« je dejal Rapport. Naslednji mejnik je sledil leta 2013, ko je BS dobavil prvi električni pogon iz enega vira za vozilo Fiat 500e. Vozniki se želijo spremeniti »Navdušenje nad hibridno tehnologijo med vozniki se je začelo z vozilom Opel Ampera,« je dejal Rapport. Prihodnost električnih vozil je raziskal v številnih študijah. Medtem ko je 60 odstotkov vprašanih v letu 2010 dejalo, da jih ne zanima nakup električnega vozila, je do leta 2015 ta številka padla na 16 odstotkov. »Skoraj polovica anketirancev bi zdaj kupila električni avto kot drugo vozilo za daljša potovanja,« pravi Rapport. Dejavniki, ki še vedno odvračajo številne lastnike od nakupa, so visoki stroški nakupa, njihov omejen obseg in slaba razpoložljivost polnilnih postaj. »Naše raziskave so pokazale, da bi morala optimalna električna vozila voziti 160 kilometrov na uro, imeti doseg do 300 km in stati manj kot 40.000 ameriških dolarjev,« pojasnjuje Rapport. Tesla Model 3, ki naj bi izšel v Združenih državah Amerike leta 2017, bi lahko izpolnil te kriterije. Baterija je ključ do uspeha Vendar pa je potrebno še veliko več, da se bodo električna vozila uveljavila zunaj premium segmenta. Izboljšanje baterijske tehnologije je pomembno področje raziskav, s čimer bi lahko dosegli ključni preboj glede cene in ponudbe električnih avtomobilov. Zato so se leta 2014 Bosch, GS Yuasa in Mitsubishi združili v skupno podjetje Lithiu Energy and Power (LEAP), da bi raziskali področje visokozmogljivih baterij. Konec leta 2015 je Bosch pridobil tudi zagonsko podjetje Seeo iz Kalifornije, ki se ukvarja z baterijami. Rapport je prepričan, da »je lahko do leta 2025 narejen pomemben skok do lažjih, učinkovitejših in cenejših baterij. To bi pa nato vplivalo tudi na končne kupce in njihov nakup električnih vozil.«
Popravilo, ki temelji na izkušnjah – znani popravki (EBR)Potreba po EBR – znani popravki Vedno več delavnic se za koristne napotke za popravila pri težavah z vozili obrne na »Google«. Zato se delavnice soočajo s številnimi težavami: izguba časa pri iskanju pravega primera uporabe in preverjanju, ali so napisane informacije za popravilo pravilne. Izmenjava znanja in izkušenj na svetovnem spletu se povečuje iz dneva v dan – vendar ta ogromni vir podatkov še ni strokovno potrjen in uporabljen.

  • Navodila za popravilo, pridobljena s strokovnim znanjem svetovne diagnostične skupnosti.
  • USP: Iskalnik EBR (»popravilo, ki temelji na izkušnjah«).
  • Opredeli skupne probleme iz različnih virov (dežurni telefon za tehnično pomoč, internet …) in naše avtorje opozori o novih problemih na področju.
  • Naši izkušeni avtorji sistema ESI[tronic] ustvarijo popravke in vsebino združijo v ustrezno Boschevo navodilo za popravilo. Ista ekipa, ki ustvarja naš sistem SIS.
  • V bistvu zagotavlja rezultate »dela Googla«, vendar s kakovostjo Bosch.

Naročnine:
Različica 1: Kupci, ki imajo vrsto podatkov »TSB«, ne pa »EBR«, bodo imeli na voljo gumba »znani popravki« (vsebujejo TSB-je) in »znani popravki na spletu«, ki dejansko vsebujejo EBR (in TSB).

Različica 2: Kupci brez vrste podatkov EBR lahko vidijo vnose EBR, vendar so ti zaklenjeni. Če kupec klikne na primer EBR, se prikaže naslednje sporočilo: »Za dostop do tega podatka potrebujete veljavno licenco EBR.«

Popravilo, ki temelji na izkušnjah – znani popravki (EBR) Ključna dejstva

  • EBR – znana popravila bodo predstavljena v sistemu ESI [tronic] 2.0 v različici 2017/1.
  • Na začetku leta 2017 bo okoli 500.000 povezanih vozil/primerov uporabe v realnem življenju.
  • Vedno najnovejša vsebina: »EBR – znana popravila«je prva spletna vrsta podatkov. Potrebna je spletna povezava do računalnika s sistemom ESI [tronic] 2.0.
  • Kdo lahko vidi vrsto podatkov EBR? Kupci, ki imajo licenco vsaj za sistem SD in SIS.
  • Primeri EBR so zaklenjeni, dokler kupec ne kupi licence EBR.
  • Vrsta podatkov EBR vključuje prejšnje TSB: EBR ni mogoče kupiti brez TSB.

 

Popravilo, ki temelji na izkušnjah – znani popravki (EBR) Dobro je vedeti: – Nova spletna vrsta podatkov za ESI[tronic] 2.0 se začne z različico 2017/1. – EBR bo na voljo v vseh državah, kjer je na voljo ESI[tronic] 2.0. – Informacije in navodila o popravilih, ki so ustvarjena z izkušnjami svetovne diagnostične skupnosti. – USP: EBR ne upošteva le znanih popravkov, ki jih izdajo izvirni izdelovalci opreme in Boscheva telefonska tehnična podpora, ampak zajema tudi resnične primere, ki se obravnavajo na svetovnem spletu. Trenutno ni na voljo nobenega podobnega konkurenčnega izdelka. – Prednost za kupce: povečanje učinkovitosti v zvezi s časom in denarjem, boljši rezultati popravila in visoko zadovoljstvo strank. Za več informacij: informacijski paket EBR.

Ali veste? Tradicija z novim imenom »Bosch Automotive Tradition« (»Avtomobilska tradicija Bosch«) postane »Bosch Classic« (»Klasika Bosch«): Z novim imenom in novim dizajnom enota želi še bolj poudariti skrb za sodobne klasike in starodobna vozila. Preberite več o Bosch Classic tukaj … http://www.bosch-classic.com/en/internet/bosch_classic/startpage.html

Pogosta vprašanja:

  • Kaj natanko je EBR? Navodila za popravila za resnične primere, ki se pogosto zgodijo v delavnici. Mehaniki delijo svoje izkušnje in znanje na svetovnem spletu. Izkušeni avtorji sistema Bosch SIS potrdijo svoje informacije o popravilih in preverijo pravilnost. Poleg tega uredijo informacije v pravilno Boschevo navodilo za popravilo.
  • Kaj je edinstvena prodajna prednost EBR? Iskalnik EBR (»popravilo, ki temelji na izkušnjah«).Opredeli težave z vozili, ki se obravnavajo na svetovnem spletu in obvesti avtorje SIS.
  • Katere vrste virov so uporabljene za iskanje primerov EBR? Resnični primeri iz Boscheve telefonske tehnične podpore in tudi interneta.
  • Koliko navodil za popravilo bo podatkovna baza vključevala do prvega četrtletja 2017? Približno 500.000 navodil za popravilo za več kot 150blagovnih znamk.
  • Kaj se zgodi, če za določen avto ni znanega popravila? Prikazalo se bo sporočilo, da znano popravilo ni na voljo.
  • Bo EBR na voljo tudi za tovornjake in kolesa? Trenutno tega še nimamo v načrtu.

Novi video posnetki – zavore Bosch

Na voljo je nov film o portfelju in sposobnosti Boschevih zavor – »The future today, Brakes from Bosch« (»Prihodnost danes, zavore Bosch«). https://www.youtube.com/watch?v=yVoqLJqYm44

Na voljo je nov čustveni video spot: »Keep the distance« (»Ohranjajte razdaljo«) – pomen ustrezne razdalje, prikazan s situacijami iz vsakdanjega življenja. Ker je vaša varnost pomembna. Uporabi se lahko za komunikacijo s končnimi kupci, na primer na zaslnih v čakalnici delavnice. https://www.youtube.com/watch?v=n1VKz1RRht0