Automotive Info – December 2016

Automotive Info – December 2016

“Avto, kot ga poznamo danes, bo kmalu stvar preteklosti”

Mobilnost bo čez nekaj let povsem povezana – Prehod na mobilnostne storitve: 25-odstotna rast trga na letni ravni – Povezana mobilnost se začne za volanom in se širi tudi v pametni dom in pametno mesto -Denner: “Danes s pomočjo interneta rezervirate hotelsko sobo; v prihodnosti boste po spletu uredili tudi mobilnost.”

Poslovno potovanje v London v bližnji prihodnosti: na obzorju se že pokaže avtocestni izhod za letališče, ko poštar doma pozvoni na zvonec. Nič lažjega, če je pametni avtomobil povezan s pametnim domom. Poslovnež po kratkem video pogovoru s poštarjem po pametnem zaslonu pošlje ukaz, naj se odprejo vrata v stanovanje. Naslednja postaja: parkirna hiša na letališču. Vozilo samodejno poišče prosto parkirno mesto, medtem ko gre potnik skozi varnostni pregled na letališču. Potem ko letalo pristane v Londonu, potnikov pametni telefon sporoči, da so “prometni zamaški na vseh dovoznih cestah”, nato pa mu predlaga, naj ne vzame taksija, temveč gre z vlakom do Regent’s Parka, kjer ga čaka rezervirano električno vozilo, s katerim lahko dokonča pot.
“Mobilnost bo čez nekaj let povsem povezana.” Dr. Volkmar Denner, predsednik uprave pri Robert Bosch GmbH

Takšno vizijo poslovne poti v dobi povezane mobilnosti je na kongresu Automobilwoche v Berlinu predstavil dr. Volkmar Denner, predsednik uprave pri Robert Bosch GmbH. Izvršni direktor Boscha je govoril o industrijskem trendu mobilnostnih storitev. Samo med letoma 2017 in 2022 naj bi globalni trg za povezano mobilnost na letni ravni narasel za kar 25 odstotkov. Avtomobili bodo že čez samo nekaj let aktiven del interneta stvari (IoT); lahko bodo komunicirali z drugimi povezanimi prevoznimi sredstvi – in celo s pametnimi domovi. “Avto, kot ga poznamo danes, bo kmalu stvar preteklosti,” je rekel Denner. “Danes s pomočjo interneta rezervirate hotelsko sobo; v prihodnosti boste po spletu uredili tudi mobilnost.” To bo mogoče, ker bodo vozila del integrirane rešitve, ki bo vključevala javni prevoz in celo celotne urbane infrastrukture. Denner je še povedal: “Mobilnost bo čez nekaj let povsem povezana.” Ljudje danes še vedno razmišljajo o svojih posameznih vozilih, že v samo nekaj letih pa bodo predvsem začeli razmišljati, kako lahko na najpriročnejši način dosežejo svoj cilj. Denner je predstavil tri razvojne stopnje, ki bodo pripeljale do tega.

Prva stopnja: povezljivost se začne za volanom Avto prihodnosti bo z internetno povezavo lahko počel še veliko več od predvajanja glasbe s spleta – postal bo voznikov osebni pomočnik. Z naraščanjem stopnje avtomatizacije lahko vozniki ob vsaki priložnosti postanejo potniki. Denner pravi: “Avto bo tako kot dom in pisarna postal tretje bivalno okolje.”

“Avto bo tako kot dom in pisarna postal tretje bivalno okolje.” Dr. Volkmar Denner, predsednik uprave pri Robert Bosch GmbH

Druga stopnja: mobilnost bo povsem povezana tudi zunaj avtomobila Povezljivost presega doseg prtljažnika: vse bolj je prisotna tudi v javnem prevozu in storitvah za delitev avtomobilov. Bosch že ponuja vpogled v prihodnost mobilnosti v okviru projekta Stuttgart Services. Dobavitelj tehnologije in storitev nudi programsko rešitev, ki poveže različne načine prevoza. Zahvaljujoč tej programski opremi za deljenje avtomobilov in koles, potovanje z vlakom ali avtobusom ter vstop v na primer bazene ali knjižnice potrebujete zgolj eno čip kartico. Denner pravi: “Naše storitve za mobilnost presegajo avtomobilsko tehnologijo.” Odlično povezan mobilnostni pomočnik ponuja še večje možnosti: Bosch bo v okviru projekta moveBW ustvaril mobilnostnega pomočnika, s katerim bodo vozniki v širši okolici Stuttgarta lahko načrtovali svojo pot in pri tem uporabili več načinov prevoza, kar vključuje uporabo koles, vlakov in avtobusov. Projekt je izreden prav zato, ker lahko z eno aplikacijo načrtujemo, rezerviramo in plačamo za pot, ki vključuje več prevoznih načinov.

Tretja stopnja: internet stvari združuje mobilnost, pametne domove in pametna mesta Denner kljub temu poudarja, da je povezljivost več od potovanja od točke A do B. Povedal je: “Ne spreminjamo samo pomena mobilnosti, temveč hkrati povezujemo življenjska okolja ljudi.” Če so avtomobili preko oblaka povezani s pametnim domom ali celo s pametnim mestom, ima to po mnenju Dennerja pozitivne učinke na vsakogar. Povedal je še: “Bosch bo poskrbel, da se mobilnost in pametne storitve gladko povežejo. Ljudem ne ponujamo samo najboljšega načina, da pridejo do svojega cilja. S pomočjo povezljivosti lahko tudi prihranijo čas.” Poglejmo na primer dostavo paketov: ne bo vam treba več zamuditi dostave, če vas ne bo doma. Če boste v prihodnosti povezani s pametnim domom, se boste lahko na hitro pogovorili s poštarjem po video klepetu in sprejeli paket, čeprav boste na vlaku oziroma v avtomobilu.

Bosch zato meni, da je internet stvari trend, ki močno presega Mobility Solutions. Bosch je eno izmed redkih podjetij, ki ponujajo senzorje, programsko opremo, storitve in svoj lastni oblak IoT, zaradi česar lahko ponuja internet stvari iz enega vira. Denner je zaključil: “Bosch že ima odličen položaj na področju interneta stvari, ki se bo v prihodnosti samo še izboljšal.” Dr. Volkmar Denner

Bosch povezuje motorna kolesa – Boschevi sistemi za motorna kolesa so prejeli tri nagrade CES za inovacijo v dveh kategorijah – Bosch je zmagal in bil nagrajen na področju informacijskega sistema za motoriste, in sicer v kategorijah “avdio/video v vozilu” in “inteligentna vozila” – Boscheva povezana varnostna rešitev za majhne motorje in skuterje je prejela nagrado v kategoriji “inteligentna vozila” – Bosch je oba izdelka za motorne dvokolesnike predstavil na sejmu CES v Las Vegasu

Bosch je bil uspešen na CES 2017 Nagradah za inovacije s sistemi, ki okrepijo varnost in izboljšajo infotainment v motornih dvokolesnikih. Žirija je 10. novembra 2016 Boscheve sisteme za motorje nagradila s kar tremi priznanji. Dvakrat je nanjo napravil vtis informacijski sistem za voznike, ki tradicionalen skupek instrumentov zamenja s prikazovalnikom; tako je prejel nagrado v kategoriji “avdio/video v vozilu” in priznanje v kategoriji “inteligentna vozila”. Poleg tega se je na zmagovalni oder prebila še varnostna rešitev za majhne motorje in skuterje – prejela je priznanje v kategoriji “inteligentna vozila”. Manfred Baden, predsednik poslovne enote Car Multimedia pri Robert Bosch GmbH, je povedal: “Bosch s svojimi rešitvami za povezljivost naredi motorje varnejše in priročnejše.” Sistem, ki vozniku posreduje informacije, združuje vse instrumente motornega kolesa v enem prikazovalniku, hkrati pa omogoča, da motoristi uporabljajo svoj pametni telefon. Sistem prikazovalnik samodejno prilagodi trenutni uporabi. ICC je informacijski in komunikacijski sistem za motorje in motoriste, ki je osnovan na principu vse-v-enem. Je prvi primerek te vrste, ki vse potrebne informacije prikaže na enem mestu. HMI jasno prikaže nič več (in nič manj) kot vse informacije za voznike, ki bi radi doživeli povsem drugo stopnjo vožnje.
Kawasaki in Suzuki začela proizvodnjo Boschevega novega ABS 10 za motorje

Mednarodni motoristični salon EICMA 2016 – Novi ABS 10 za motorje je skoraj za 30 odstotkov lažji in 45 odstotkov manjši od trenutnega modela ABS 9 – Cenovno ugodna rešitev za tržni segment majhnih dvokolesnikov na hitro rastočih trgih – ABS za motorje v številnih državah že postaja standard Milano, Italija – Potem ko je Bosch predstavil svoj ABS 10 za motorje na EICMA 2015, bo Kawasaki po celem svetu začel prodajati svoj Versys-X 300 ABS, ki bo prvi proizvodni model, opremljen s tem sistemom. Poleg tega bo s tem sistemom opremljen tudi Suzukijev model GSX-S125 ABS, ki bo prišel na tržišče leta 2018. Čeprav je za skoraj 30 odstotkov lažji in 45 odstotkov manjši v primerjavi s trenutnim ABS 9, ima ABS 10 še vedno vse visokokakovostne standardne značilnosti in funkcije svojega predhodnika. Sistem je zaradi tega še prav posebej primeren za majhne dvokolesnike, ki so na hitro rastočih trgih še prav posebej priljubljeni.

“Bosch je zasnoval in predstavil ABS 10 za motorna kolesa s ciljem, da bi to ključno varnostno tehnologijo pripeljal do vseh vrst vozil in na vse trge.” Geoff Liersch, vodja Boscheve poslovne enote Two-Wheeler and Powersports

 

Skoraj 90 odstotkov vseh dvokolesnikov proizvedejo v Aziji Do leta 2021 bo na letni ravni proizvedenih približno 160 milijonov dvokolesnikov, kar je skoraj za tretjino več kot danes. Skoraj 90 odstotkov teh vozil bo proizvedenih na Kitajskem, v Indiji in v Jugovzhodni Aziji. Geoff Liersch, vodja Boscheve poslovne enote Two-Wheeler and Powersports, je povedal: “Bosch je zasnoval in predstavil ABS 10 za motorna kolesa s ciljem, da bi to ključno varnostno tehnologijo pripeljal do vseh vrst vozil in na vse trge.” V Indoneziji in na Tajskem se vsako leto zgodi 21.000 motorističnih nesreč s smrtnim izidom. Boscheve raziskave na področju nesreč kažejo, da bi lahko preprečili vsako četrto nesrečo, če bi bili ti dvokolesniki opremljeni s sistemom ABS. Sistem proti blokiranju koles poveča zaupanje voznikov, zaradi česar hitreje reagirajo in močneje zavirajo. ABS preprečuje zablokiranje koles med zaviranjem, zato motorno kolo ostane stabilno, vozniki pa pokonci. ABS za motorje v številnih državah že postaja standard Po svetu vse več držav zahteva uporabo sistema ABS. V Evropski uniji so pripravili zakonodajo o ABS, ki bo začela veljati na začetku leta 2017 za vsa na novo registrirana vozila s prostornino motorja nad 125 ccm. Podobna zakonodaja bo leta 2018 stopila v veljavo tudi na Japonskem in v Indiji, v Tajvanu pa bo začela veljati leta 2019. Brazilija načrtuje, da bo uporabo ABS zahtevala za vsa nova vozila s prostornino motorja nad 300 ccm, zakonodaja pa bo začela veljati med letoma 2016 in 2019. ABS za motorna vozila je tudi na zakonodajnih seznamih ZDA, Avstralije in Ekvadorja. Tehnološke inovacije, ki presegajo ABS Bosch je od leta 1995 proizvedel več kot dva milijona enot ABS. Leta 2013 je razvil še sistem za nadzor stabilnosti motornih koles (MSC); to je prvi varnostni sistem za motorna kolesa vse-v-enem na svetu. Sistem lahko s sledenjem parametrom, ki so značilni za dvokolesnike, na primer naklonskemu kotu, elektronsko zaviranje in pospeševanje v trenutku prilagodi trenutni vožnji. S tem motorju prepreči, da bi se med zaviranjem v ovinku preveč nagnil. Vendar razvoja na področju varnostnih sistemov za dvokolesnike s tem še ni konec. Bosch je predstavil SVA, prvi napredni asistenčni sistem za dvokolesnike. Sistem SVA s pomočjo ultrazvočnih senzorjev zazna slepe kote in voznikom pomaga, da se izognejo trkom med menjavo voznega pasu.
Kongres o prometnih mestih ( Smart City Expo World Congress 2016 ), Barcelona

Bosch predstavi inteligentne povezane rešitve za večjo priročnost, varnost in energetsko učinkovitost v mestih – San Francisco: pametna tehnologija za razvoj novih skupnosti – Stuttgart: mobilna aplikacija, ki prikazuje prosta parkirna mesta – Rešitve za mobilnost, energijo, zgradbe, varnost in e-upravo v pametnih mestih

Stuttgart, Nemčija – Do leta 2050 bo več kot šest milijard ljudi po celem svetu živelo v mestih, ki morajo nuditi vse več priročnosti, energije, učinkovitosti in varnosti. Za to pa potrebujemo povsem nove pristope k mestni mobilnosti in trajnostni uporabi virov. Z razvojem mesta v pametno mesto lahko na teh področjih veliko dosežemo. Na Smart City Expo World Congress 2016 v Barceloni (15.‒17. november) bo Bosch predstavil rešitve in projekte za inteligentno povezana mesta, ki lahko svojim državljanom nudijo kakovostnejše življenje, hkrati pa lahko prihranijo pri energiji in obratovalnih stroških. Potencial za izboljšanje energetske učinkovitosti v mestih je neverjeten: mesta porabijo 75 odstotkov vse energije, proizvedene na svetu, pri čemer je samo zgradbe porabijo 40 odstotkov. Strokovnjaki ocenjujejo, da bi lahko mesta do leta 2019 na področju energije privarčevala do enajst milijard dolarjev. San Francisco: pametna tehnologija za razvoj novih skupnosti Območje, kjer je bila nekdaj ladjedelnica ameriške mornarice, in stadion Candlestick Park se razvijata v novi in privlačni obmorski skupnosti: ladjedelnica v San Franciscu in Candlestick. Načrti predvidevajo 12.100 domov, več kot 350 hektarjev parkov in odprtega prostora, urbano nakupovalno središče, več kot pet milijonov kvadratnih čevljev komercialnih prostorov za raziskave in razvoj ter pisarne in še 300 ateljejev za umetnike. To je največji urbani razvojni projekt v San Franciscu po potresu leta 1906. FivePoint in Bosch sta združila moči in poskušata skupaj pripeljati povezljivost do tega območja, s čimer bosta ponudila občutek življenja v pametnem mestu, in sicer z rešitvami za pametne domove in skupnosti, široko mobilnostjo in povezljivostjo. Bosch je tehnološki partner družbe FivePoint. Z njo sodeluje na področju pametnih rešitev za ta sodobna območja. To vključuje tudi aplikacijo Smart Community, ki bo prebivalcem nudila lokalizirane podatke o javnem prevozu v realnem času in omogočala dostop do inteligentnih rešitev za nadzor. Obstajajo tudi načrti za bodoče rešitve na področju učinkovitega upravljanja prometa in pametnih zgradb, kar bo izboljšalo kakovost življenja. Stuttgart: mobilna aplikacija, ki prikazuje prosta parkirna mesta Mobilnost je življenjska kri vsakega mesta. In vendar se vse več metropolitanskih območij duši v prometnih zamaških. Trideset odstotkov mestnega prometa nastane samo zaradi voznikov, ki ne najdejo prostega parkirnega mesta. Bosch v okviru pilotnega projekta, ki ga izvaja skupaj z regionalnim organom za mobilnost v Stuttgartu, testira pametno upravljanje parkirnih mest. V preteklih nekaj mesecih je na 15 parkirnih območij, na katerih vozniki pustijo avtomobile in nato uporabijo javni prevoz, namestil okoli 2500 senzorjev, in sicer ob glavnih železniških progah v mestu. Načelo, po katerem te senzorje uporabljamo za prikaz zasedenosti parkirnih mest v realnem času, se je izkazalo za učinkovito. To je Bosch sredi oktobra pokazal tudi v praksi na primeru parkirne hiše. Njegova ekipa, ki je odgovorna za projekt, je predstavnikom sodelujočih občin in projektnemu partnerju, regionalnemu organu Verband Stuttgart, pokazala, kako deluje ta sistem. Avtomobil enostavno parkirate in že v nekaj sekundah se spletni prikazovalnik obarva rdeče: mesto je zasedeno. Če vozilo premaknete s parkirnega mesta, se prikazovalnik spet obarva zeleno: parkirno mesto je prosto. Projekt bo predvidoma zaživel na začetku leta 2017. Boscheve rešitve za mobilnost, energijo, zgradbe, varnost in e-upravo v pametnih mestih Bosch pametnim mestom ponuja rešitve na področju mobilnosti, energije, zgradb, varnosti in e-uprave – preprosto povedano, nudi digitalno upravljanje mesta. Te rešitve na področju mobilnosti vključujejo spremljanje okolja, povezano parkiranje, upravljanje voznega parka, e-mobilnost in intermodalni prevoz (povezava več različnih prevoznih načinov). Na področju energije ponudba vključuje navidezne elektrarne, energetsko učinkovito gretje, toplo vodo, hladilne sisteme in enote za shranjevanje energije. Varnostne rešitve vključujejo sisteme za zaščito pred požarom, nadzor dostopa in video nadzor. Bosch stanovanjskim stavbam nudi pametno tehnologijo za dom in povezane gospodinjske aparate. Na področju e-uprave pa sta na voljo aplikacija Community in City Data Platform.
BOSCH in e.GO Mobile podpišeta dogovor o sodelovanju na področju e-Mobility Services

Aachen/Stuttgart, 10. november 2016 – Robert Bosch GmbH in e.GO Mobile AG bosta sodelovala na področju povezljivosti in poprodajnih storitev. Doktor Markus Heyn, član uprave pri Robert Bosch GmbH, in profesor Günther Schuh, izvršni direktor e.GO Mobile AG, sta včeraj v Aachnu podpisala sporazum. e.GO Mobile AG je razvil kompakten električni avtomobil e.GO Life v kampusu RWTH Aachen, in sicer skupaj z uporabo Industry 4.0. e.GO Life bo na voljo za približno 12.500 evrov. Bosch je za vozilo že zagotovil 48-voltni pogonski sistem. V skladu z včerajšnjim dogovorom bo dobavljal tudi bodoče poprodajne storitve. To na primer vključuje diagnostiko vozila, opremo za delavnice in popravila znotraj Boscheve avtomehanične mreže. Profesor Günther Schuh je povedal: “Bosch je naš idealni partner. Ne samo, da ponuja okvir za popravilo naših avtomobilov e.Go, temveč tudi pokriva bodoče storitve, kot je Connected Car.” To pomeni, da bodo imeli tudi vozniki e.GO Life možnost izkoristiti vse prednosti, ki jih ponuja z internetom povezano vozilo. Heyn je povedal: “Električni pogon postaje vse pomembnejši. In vendar, če želimo, da postane vsakdanja tehnologija, moramo poleg zamenjave infrastrukture poskrbeti tudi za pokritost s storitvami po celi državi. Z bodočim Bosch Car Service Network želimo omogočiti prav takšno državno pokritost s ponudniki storitev. Boscheve storitve za avtomobile se že zelo dobro odrežejo na področju hibridnih in električnih pogonskih sistemov.” Bosch je skupaj s svojim segmentom Automotive Aftermarket vodilni svetovni ponudnik servisnih rešitev za avtomobile, pri čemer je Bosch Car Service ena največjih neodvisnih verig avtomobilskih delavnic, ki ima več kot 17.000 franšiz. Ta poslovni segment poleg tega razvija in trži rešitve za povezljivost, predvsem za stranke z voznimi parki. Bosch in e.GO Mobile, ki sodelujeta že vse od leta 2015, ko je bila ustanovljena družba e.GO Mobile AG, vidita velik potencial za rast na trgu električnih vozil. e.GO Mobioe načrtuje, da bo električne avtomobile tržil mednarodno in po dostopnih cenah, s čimer bodo na enaki ravni kot motorji z notranjim izgorevanjem. Poleg tega načrtuje, da bo prve avtomobile e.GO Life na nemškem trgu predstavil poleti 2017.
PRVORSTNA ZASNOVA IN KAKOVOST Dizelske injekcijske šobe Bosch

Dizelske injekcijske šobe vbrizgavajo gorivo v dizelski motor in ugotavljajo učinkovitost mešanice in izgorevanja. Šoba ima ključen vpliv na delovanje motorja, obnašanje izpušnih plinov in hrup. Boscheve dizelske injekcijske šobe so zasnovane tako, da nudijo zmogljivost, vzdržnost, učinkovito porabo goriva in prijaznost do okolja. Proizvajajo jih z veliko natančnostjo in vrhunsko tehnologijo, ki dosega očem nevidne optimalne rezultate. Lastnosti: – material dosega specifikacije OEM; – vsaka šoba je dobro testirana.

Prednosti: – dolga življenjska doba – brezskrbnost Vrhunski proizvodni postopki Lastnosti: – zasnova z dvojnima stožcema zagotavlja odlično zmogljivost; – odprtine so obdelane z elektroerozijo; – vstopni rob je optimiziran s hidroerozijo. Prednosti: – zmanjšana poraba goriva – zmanjšan hrup motorja

Natančnost in kakovost Boscheve šobe so narejene iz prvovrstnih materialov in jekla. So natančno obdelane in na gibljivih delih ne odstopajo za več kot 0,002 mm. To je tridesetkrat manj od širine človeškega lasu! To privede do: – odličnega delovanja motorja, kar bo vožnjo spremenilo v pravi užitek, – zmanjšane porabe goriva, – učinkovitega izgorevanja, – nižjih emisij, – daljše življenjske dobe.

Boscheva notranja geometrija Lastnosti: – natančna geometrijska zasnova, ki zagotavlja odlično odpiranje in zapiranje igle; – natančno doziranje vbrizganega goriva.

Prednosti: – nižje emisije – največja možna zmogljivost

Ali veste … Vse se je začelo z dvokolesniki: Bosch je strokovnjak za baterije že od leta 1922 Ste vedeli, da je Bosch naredil prvo baterijo za motorje že davnega leta 1922 v mestu Stuttgart-Feuerbach? Danes globalni trgi za dvokolesnike hitro rastejo. Raziskave napovedujejo, da bo do leta 2021 na letni ravni proizvedenih približno 160 milijonov dvokolesnikov, kar je skoraj za tretjino več kot danes. Bosch je tako aprila 2015 na Japonskem ustanovil novo poslovno enoto za dvokolesnike in powersports vozila. V samo enem letu je promet povečal za 20 odstotkov. To nakazuje, da ima baterija za dvokolesnike na trgu zelo velik potencial.

Poseben izbor iz arhiva Veliko predmetov predstavlja posebne trenutke oziroma vidike Boscheve zgodovine. To je prvi del serije, ki bo predstavila tri neverjetne predmete. Danes si avtomobilov ne moremo predstavljati brez lambda sonde. Ta majhna komponenta omogoča delovanje tristeznih katalizatorjev, ki danes zadoščajo tudi najstrožjim emisijskim standardom – brez te tehnologije to ne bi bilo mogoče. Bosch je eden izmed pionirjev obdelave izpušnih plinov in je tudi priznani kot izumitelj lambda sonde. Tehnični pogoji Razlage o takšni tehnologiji so ponavadi suhoparne, klub temu pa ljudje tako lažje razumejo, kako lahko tehnologija tako dobro deluje. Ključ do tehnologije lambda sond je v lambda vrednosti 1. Do slednje pride, ko v mešanici goriva pride do razmerja 14,66 kilograma zraka na en kilogram goriva, nato pa ta mešanica v celoti izgori. Vendar pa v motorju, ki nima ustreznih korektivnih sistemov, do takšne mešanice ponavadi ne pride. Če je preveč goriva, motor začne proizvajati onesnaževala, kot so ogljikov monoksid in ogljikovodiki; če pa je v sistemu preveč kisika, nastajajo dušikovi oksidi. Tudi pri pravem razmerju bo večkrat prihajalo do nepopolnega izgorevanja, kar pomeni, da bodo preko izpuha v okolje prišle vse tri škodljive snovi. V tem primeru katalizator poskrbi, da emisije, ki so nastale z nepopolnim izgorevanjem, še enkrat zgorijo. Lambda sonda meri vsebnost kisika v produktih izgorevanja, še preden pridejo do katalizatorja. Zahtevano 90-odstotno zmanjšanje emisij lahko konec koncev dosežemo samo, če sonda zazna sestavo plinov, ki so ušli, nato pa te podatke sporoči sistemu za upravljanje motorja (vžig in vbrizgavanje), s čimer se mešanica ustrezno popravi.

Korenine lambda tehnologije Korenine lambda tehnologije segajo v davno leto 1889, ko je profesor Walther Nernst, ki je kasneje prejel Nobelovo nagrado za kemijo, odkril termodinamične odnose in jih opisal z “Nernstovo enačbo”, ki je ključ do sodobne lambda tehnologije. Pri Robert Bosch GmbH je ta tema postala izredno pomembna leta 1968, ko je podjetje začelo uporabljati tehnologijo lambda sond za merjenje vsebnosti kisika v topilnicah svinca, ki so se uporabljale za proizvodnjo baterij. To strokovno znanje se je nato izkazalo za neprecenljivo, ko so okoljske agencije v ZDA leta 1970 zapovedale stroge omejitve izpustov. Bosch je prepoznal, v katero smer piha veter, in začel eksperimentirati z lambda sondami za regulacijo mešanice goriva. Pri tem procesu so pomagala tudi spoznanja drugih poslovnih enot. Znanje, ki ga je podjetje pridobilo na področju proizvodnje proti toploti odporne keramike za vžigalne svečke, je omogočilo dostop do pravih materialov, saj so morale sonde vzdržati temperaturo izpustov, ki lahko naraste tudi do 1000 stopinj Celzija. Pot do serijske proizvodnje Na začetku je družba testirala izdelke tretjih oseb. Vendar so bili rezultati teh preizkusov porazni. Testirane sonde so zdržale samo eno uro. Potrebnega je bilo še veliko dela, da so bile pripravljene za trg. Jeseni 1971 je podjetje lahko začelo testirati svoje lastne modele. Rezultati niso bili spodbudni; prototipi, uporabljeni v laboratoriju, so obremenitev vzdržali samo dve uri. To je bila posledica različnih toplotnih težav. In to še ni bilo vse. Slaba vzdržljivost elektrod je inženirjem povzročala še več sivih las. Leta 1975 so končno dosegli 250-urno življenjsko dobo, kar ustreza razdalji 20.000 kilometrov. Druga generacija Prva stranka, ki je Boscheve lambda sonde uporabila v serijski proizvodnji, je bil švedski proizvajalec Volvo, ki jih je vgradil v svojo serijo 240/260, namenjeno ameriškemu trgu – rezultat je bil odličen. Zaradi dosežene nizke stopnje onesnaženja, ki je bila ravno pravšnja tudi za prihodnje stroge omejitve izpustov, je ameriški avtomobilski proizvajalec Ford leta 1977 sklenil pogodbo o dobavi z družbo Robert Bosch GmbH, in sicer za več kot tri milijone enot letno. Do leta 1982 je na trg prišel nov model, ki je imel ključno prednost. Lahko se je segrel, kar je pomenilo, da je zanesljivo deloval že po prvih 30 sekundah po vžigu motorja v hladnem vremenu. Takšna prilagoditev pa je hkrati tudi podvojila življenjsko dobo sonde na okoli 160.000 kilometrov. Podjetje je to izboljšavo doseglo tako, da je rešilo težave z občutljivostjo hladne sonde na vroče izpuste, ki so sondo v trenutku, ko je voznik obrnil ključ, segreli na 400 stopinj Celzija. Bosch je s to inovacijo lahko še razširil svoj tržni položaj. Do leta 1986 je proizvodni trak zapustilo že deset milijonov sond in podjetju se je povrnila investicija v to tehnologijo. Zelo drage začetne investicije so se izplačale. Bosch je januarja 1993 praznoval proizvodnjo že 50 milijonov sond. Maja 2008 je ta številka narasla na 500 milijonov, letos pa je Bosch praznoval že milijardo proizvedenih sond in okroglo 40.obletnico.