Automotive info – januar – maj 2018

Automotive info – januar – maj 2018

NOVICE

Automotive Info

Bosch utira nove poti v mobilnosti in varstvu okolja Rekordna poslovna uspešnost v letu 2017

  • Uspešno poslovno leto 2017: prihodki od prodaje so se povečali na 78,1 milijarde evrov

Vsebina
1. Letna tiskovna konferenca 2018
2. Najboljša blagovna znamka 2018
3. Bosch spreminja avtomobil v rešitelja življenja
4. Novice Krmilni sistemi
5. Bosch v vozilu – Alfa Romeo Stelvio
6. Bosch eCat-online

  • Rekordni zaslužki v letu 2017: EBIT iz poslovanja je dosegel 5,3 milijarde evrov
  • Boschev generalni direktor Denner: Želimo ohranjati mobilnost ljudi in še naprej izboljševati kakovost zraka
  • Preboj: izpusti NOx dizelskega goriva so veliko nižji od zakonsko predpisanih omejitev

Stuttgart in Renningen, Nemčija – Bosch si kljub težkemu gospodarskemu ozračju prizadeva za nadaljnjo rast v letu 2018. Po doseženih rekordnih rezultatih v letu 2017 in v luči gospodarskih ter geopolitičnih tveganj skupina Bosch pričakuje, da se bodo prihodki od prodaje v letu 2018 povečali za od 2 do 3 odstotke. V prvih treh mesecih so se prihodki od prodaje, ki jih je ustvarila družba, ujemali z visoko stopnjo v enakem obdobju preteklega leta in se celo povečali za okoli 5 odstotkov po prilagoditvi za učinke pretvorbe valut 1. »Naše podjetje je neprekosljivo, ko gre za združevanje obširnega strokovnega znanja iz povezljivosti s široko industrijo in znanja o izdelkih. To je edinstveni prodajni predlog skupine Bosch,« je dejal Boschev generalni direktor dr. Volkmar Denner, ko je govoril na letni tiskovni konferenci v Renningenu. Denner med najpomembnejšimi načrti družbe Bosch vidi izboljšanje kakovosti življenja in prispevek k prijaznosti do okolja ter ozračja: » Naš etos izumljeno za življenje, je naša motivacija za razvoj mogočih tehnologij za varstvo okolja. Želimo ohranjati ljudi mobilne, pri tem pa zboljševati kakovost zraka.« Da bi promet brez izpustov postal realnost, družba izvaja velike naložbe – tako pri tem, da bi elektromobilnost postala tržni uspeh, kot pri izboljševanju motorjev z notranjim izgorevanjem.

Inovativna dizelska tehnologija: izpusti NOx brez primere Bosch je dosegel preboj v dizelski tehnologiji: z novo dizelsko tehnologijo je Boschevim inženirjem uspelo zmanjšati izpuste NOx na eno desetino zakonsko dovoljene meje. V povprečju preskusna vozila, opremljena z izboljšano tehnologijo, že oddajajo največ 13 miligramov NOx na kilometer ali veliko manj kot 120 miligramov, ki bodo dovoljeni po letu 2020.

»Obstaja prihodnost za dizelsko gorivo. Še naprej bo ostalo bistveno za mobilne rešitve prihodnosti,« je dejal Boschev generalni direktor. Podrobnejše informacije o teh tehnoloških dosežkih najdete tukaj.

Letna tiskovna konferenca 2018: prof. Stefan Asenkerschbaumer

Pregled leta 2017: rekordni prihodki od prodaje in zaslužki
Leto 2017 je bilo izredno dobro leto za Bosch. Družba je ustvarila 78,1 milijarde evrov prihodkov od prodaje. To pomeni 6,8-odstotno rast oziroma 8,4-odstotno rast po prilagoditvi za učinke pretvorbe valut, kar je znašalo približno 1,2 milijarde evrov. Vsi poslovni sektorji so prispevali k tem pozitivnim rezultatom. EBIT (dobiček pred obrestmi in davki) iz poslovanja je leta 2017 dosegel 5,3 milijarde evrov in se tako v primerjavi z letom 2016 izboljšal za skoraj 17 odstotkov. »Tako prihodki od prodaje kot zaslužki so najvišji v zgodovini naše družbe. Poleg tega se je EBIT iz poslovanja povečal za višjo stopnjo kot prihodki od prodaje,« je dejal prof. Stefan Asenkerschbaumer, Boschev finančni direktor in namestnik predsednika uprave. EBIT – marža iz poslovanja je dosegla 6,8 odstotka, kar je za 0,6 odstotka več kot v prejšnjem letu. Izdatki za raziskave in razvoj so prav tako ostali na visoki ravni. Lansko leto so znašali skoraj 7,3 milijarde evrov. To je več kot 9 odstotkov od prodaje.

Najboljša disciplina, povezana z IoT: večpanožni ekosistemi
Nobeno drugo podjetje ne ponuja toliko rešitev za povezljivost v realnem svetu kot Bosch: poleg pametne mobilnosti vključujejo domene, kot so povezana proizvodnja (Industrija 4.0), pametno mesto in še posebej pametni dom. Bosch je doslej v prakso prenesel 170 internih projektov IoT, s poudarkom na temeljnih spremembah, kot so rast prebivalstva, urbanizacija in podnebne spremembe. Leta 2017 je družba prodala približno 38 milijonov spletno podprtih izdelkov, kar je okoli 40 odstotkov več kot v letu 2016. Danes Bosch zaposluje več kot 25.000 programskih inženirjev, od katerih jih je le 4.000 vključenih v razvoj rešitev za internet stvari. Družba vse bolj vidi poslovne možnosti prihodnosti, ki izhajajo iz digitalizacije celotnih ekosistemov. Home Connect – največji ekosistem IoT za povezane gospodinjske aparate – je sprejelo že 28 partnerjev iz industrije. Aplikacijo Home Connect lahko uporabljate za vse, od kavnih aparatov do pralnih strojev.

Industrija 4.0 je našla pot v Boscheve tovarne po vsem svetu

Bosch je prepoznal pomemben potencial v večpanožnih ekosistemih, ki povezujejo različne industrije, kot je »Logistika 4.0«. Taki ekosistemi združujejo rešitve za proizvodne procese, storitve gradnje, varnost in mobilnost – vsa področja, na katerih Bosch igra dejavno vlogo. Kot je poudaril Volkmar Denner: »Večpanožni ekosistemi so najboljša disciplina, povezana z IoT. Nobena druga družba ni bolje usposobljena za njihovo realizacijo kot Bosch. Konkurenčna prednost, ki jo ponuja naša diverzifikacija, še nikoli ni bila večja.«

Elektromobilnost: prizadevanje za vodstvo na trgu
Bosch neutrudno dela, da bi dosegel preboj za elektromobilnost. Leta 2017 je družba dobila 20 pogodb za proizvodnjo električnih pogonskih sistemov v skupni vrednosti 4 milijarde evrov. Bosch pričakuje, da bo masovni trg za električna vozila začel rasti leta 2020 in si prizadeva biti vodilni akter na tem trgu. To že velja na Kitajskem, kjer Bosch z ameriškim zagonskim podjetjem Nikola Motor Company in kitajskim podjetjem Weichai Power, največjim proizvajalcem motorjev za gospodarska vozila na svetu, sodeluje pri promociji uporabe gorivnih celic v proizvodnji vozil. Poleg svojih komponent poslovanja Bosch vidi tudi obetavno prihodnost v spletnih storitvah, kot so nedavno predstavljeni system!e za izboljšanje sposobnosti električne vožnje.

Avtomatizirana vožnja: od prodaje komponent do sistemskih rešitev
Bosch prav tako močno napreduje pri prehodu na avtomatizirano vožnjo. Družba pričakuje, da bo v začetku leta 2019 s sistemi za pomoč voznikom ustvarila prodajo v vrednosti dveh milijard evrov. Bosch raste hitreje od trga, ki naj bi letos zrasel za 20 odstotkov. Na primer, prodaja Boschevih radarskih in video senzorjev naj bi se povečala za 40 odstotkov. »Več avtomatizacije pomeni večjo tehnično zapletenost. V prihodnosti bodo naše stranke potrebovale rešitve ‘vse v enem’ in ne le samostojnih komponent. To je še eno področje, na katerem je naše strokovno znanje o sistemih prednost,« je dejal Denner. Približno 4000 Boschevih inženirjev dela za rešitve avtomatizirane vožnje, kar je 1000 več kot pred enim letom.

Povezana vožnja: vstop v posel skupne vožnje (ridesharing)
Povezana mobilnost je še en trg, na katerem Bosch pričakuje, da bo ustvaril pomembne posle. Vrednost tega trga naj bi do leta 2022 dosegla 140 milijard evrov po vsem svetu. Do leta 2025 bo na svetovnih cestah več kot 450 milijonov povezanih vozil. Bosch je vstopil v posel »skupne vožnje« z nakupom ameriškega zagonskega podjetja Splitting Fares (SPLT). Bosch je združil SPLT in več kot 20 ponudnikov mobilnih storitev v svoj novi oddelek za rešitve mobilne povezanosti. Ti vključujejo storitev deljenja e-skuterjev COUP, ki se bo kmalu širila v Madrid v Španiji.

Rezultati za leto 2017 v poslovnem sektorju mobilnih rešitev
Vsi poslovni sektorji so prispevali k večjim prihodkom od prodaje v letu 2017: Prodaja mobilnih rešitev je bila večja za 7,8 odstotka (9,4 odstotka po prilagoditvi za učinke pretvorbe valut), in sicer 47,4 milijarde evrov. To je kar trikrat višja stopnja rasti za avtomobilsko industrijo po vsem svetu. Ti prihodki od prodaje nazadnje vključujejo prispevek Boschevega oddelka za električne zaganjalnike in generatorje, ki je bil prodan konec leta 2017. Marža iz poslovanja je bila 7,3 odstotka, kar je en odstotek več kot v prejšnjem letu.

Rezultati za leto 2017 v evropski regiji
Skupina Bosch je leta 2017 v Evropi ustvarila 40,8 milijarde evrov prihodkov od prodaje. To predstavlja 5,6-odstotno rast, ob upoštevanju učinkov pretvorbe valute pa 6,6-odstotno rast. Družba je izkoristila okrevanje pomembnih zahodnoevropskih trgov in dober gospodarski razvoj v Nemčiji. Prihodki od prodaje iz vzhodnoevropskih držav, kot so Rusija, Romunija in Turčija, so se prav tako znatno povečali.

Število zaposlenih: stalno povpraševanje po strokovnjakih za IT in programsko opremo
Skupina Bosch je 31. decembra 2017 zaposlovala 402.000 ljudi. To predstavlja medletno povečanje za 12.900 zaposlenih. Novih zaposlitev je bilo še posebej veliko v azijsko-pacifiški regiji in v osrednji ter vzhodni Evropi. V Nemčiji se je število zaposlenih povečalo za okoli 3700, to je na skupno 137.700 zaposlenih. Bosch želi v letu 2018 zaposliti še več usposobljenih strokovnjakov in vodstvenega kadra s posebnim poudarkom na inženirjih IT in programske opreme. Pregled ključnih številk je na voljo tukaj.

 

Najboljša blagovna znamka 2018

Že trinajstič so bralci revije »auto motor und sport« na uveljavljenem izboru »BEST CARS« izbirali najboljše blagovne znamke na področju avtomobilskega pribora, najboljše dobavitelje in izvajalce storitev (izdaja 07/2018).

V akciji »BEST CARS/BEST BRAND 2017« je v skupaj 24 kategorijah sodelovalo natančno 117.118 bralcev in uporabnikov revije »auto motor und sport« – tako kot prejšnje leto smo tudi letos število sodelujočih notarsko overili: v vsaki kategoriji izdelkov so se blagovne znamke predstavile na običajnem kritičnem glasovanju zahtevne žirije.

V skupaj šestih kategorijah je sodelujoče prepričal prav Bosch. Bosch je zasedel prvo mesto v naslednjih kategorijah:
– akumulatorji
– filtri
– brisalci
– verige delavnic
– orodje
– vžigalne svečke

 

Bosch spreminja avtomobil v rešitelja življenja
Od 31. marca bodo povezana vozila s sistemom eCall samodejno poklicala pomoč v primeru nesreče

  • Zaradi samodejnega sistema eCall lahko reševalci pridejo do kraja nesreče do dvakrat hitreje.
  • Boscheva storitev eCall govori 16 jezikov.
  • Telematski vtič eCall je rešitev eCall za naknadno vgradnjo za vsa vozila.
  • Bosch razvija eCall za avtomobile in motorna kolesa.

Stuttgart, Nemčija – Mejnik varnosti v cestnem prometu: od 31. marca 2018 je sistem za samodejni »klic v sili« – na kratko eCall – obvezen v Evropski uniji. Ta zahteva pomeni, da bo digitalni prvi odzivnik, ki samodejno pokliče pomoč v primeru nesreče, vedno z vami v avtomobilu. »Povezovanje avtomobilov omogoča to izjemno priložnost. S samodejnim sistemom eCall postajajo vozila zdaj tudi rešitelji življenja,« je dejal dr. Dirk Hoheisel, član upravnega odbora družbe Robert Bosch GmbH. Vsi novi modeli osebnih vozil, ki stopijo na trg EU po 31. marcu 2018, bodo standardno opremljeni s storitvijo eCall. Ta vozila bodo imela standardizirano enoto eCall, ki samodejno opozori lokalne službe za pomoč na številki 112 in je enaka po vsej Evropi. Posledično bo pomoč pri reševanju življenj na kraj nesreče prišla hitreje in natančneje. EU pričakuje, da bo sistem eCall vsako leto rešil 2500 življenj in število ljudi, ki se resno poškodujejo, zmanjšal za 15 odstotkov. Prvi proizvajalci avtomobilov svojim strankam že zagotavljajo digitalnega rešitelja življenja kot del navigacijskega sistema, ne da bi to morali storiti po zakonu. Bosch ponuja obsežen sistem eCall s telematskimi rešitvami in storitvami. Zaradi telematskega vtiča eCall lahko rešitev uporabljajo tudi starejša vozila.

Hitra pomoč kot standard
Nadenite si odsevni jopič, postavite opozorilne trikotnike, pokličite pomoč – v nujnih primerih morate misliti na veliko stvari in pomembna je vsaka sekunda. Vendar pa mnogi po nesreči padejo v šok. V še bolj grozljivem primeru so ljudje po nesreči nezavestni ali ujeti v vozilu ter sami ne morejo poklicati pomoči. To so ravno situacije, v katerih samodejni sistem eCall stopi na pomoč kot nepogrešljivi rešitelj življenja. Natančno ve, kje se je zgodila nesreča – ne glede na to, ali se je zgodila ponoči na zapuščeni cesti ali na avtocesti – in samodejno pošlje podatke reševalcem. »eCall hitreje opravi klic v sili, kot bi to storila oseba, in tako sproži verigo reševanja,« je dejal Hoheisel. V armaturno ploščo vozila je nameščen tudi gumb SOS, ki ga potniki v vozilu lahko uporabijo za ročni klic v sili. V obeh primerih se najprej vzpostavi povezava med vozilom in lokalnimi službami za pomoč, ki se jim sporoči podrobne podatke o nesreči.

Če se voznik ne odziva, se reševalci nemudoma odpravijo na kraj nesreče. Zaradi natančnih informacij o lokaciji, ki temeljijo na koordinatah GPS, reševalci v sili celo vedo smer vožnje, v kateri se je zgodila nesreča. To prihrani dragocen čas, saj jim ni treba obračati na naslednjem križišču, da pridejo do kraja nesreče. Samodejni sistem eCall tako omogoča, da v mestu reševalci prispejo na kraj nesreče 40 minut hitreje, medtem ko lahko na podeželju skrajšajo odzivni čas za polovico.

Enota za povezljivost, ki rešuje življenja
Prvi proizvajalci avtomobilov že več let ponujajo svojim strankam eCall kot del navigacijskega ali infotainment sistema vozila. Pri taki postavitvi v vozilo ni nameščena standardna enota eCall, ampak dodatna kontrolna enota, ki jo povezano vozilo uporablja za komuniciranje z zunanjim svetom. Pri Boschu se ta kontrolna enota imenuje kontrolna enota za povezljivost ali CCU. Je srce povezane mobilnosti in komunikacijsko vozlišče za storitev eCall ter druge funkcije in storitve. CCU zazna nesrečo, ko se sprožijo zračne blazine vozila ali zategovalniki varnostnih pasov. Nato v nekaj sekundah obvesti reševalne službe ali Boschev center za klic v sili. Zaradi posredovanega položaja GPS reševalci dosežejo kraj nesreče hitreje in natančneje. Vendar pa je enota CCU zmožna veliko več. Povezana je z dodatnimi senzorji v vozilu in ve, na primer, koliko varnostnih pasov je v uporabi, in s tem, koliko oseb je v avtomobilu. Zato reševalci ne pridejo na kraj nesreče samo hitreje, temveč tudi bolje pripravljeni, saj je mogoče neposredno zahtevati ustrezno število reševalnih vozil.

eCall govori 16 jezikov
Vsakdo, ki je med potovanjem v tujini imel nesrečo in je moral pojasniti situacijo lokalnim službam za nujne primere, ve, kakšna ovira so lahko tuji jeziki. Zato Boscheva storitev eCall tekoče govori 16 jezikov, med drugim tudi francosko, švedsko in turško. Za razliko od standardnega sistema eCall, ki neposredno na številko 112 obvesti lokalne službe za ukrepanje v sili, Boschev eCall najprej opozori Boschev center za klic v sili, ki je na voljo 24 ur na dan, 7 dni v tednu in 365 dni v letu. Na podlagi jezikovnih nastavitev navigacijskega sistema sodelavci v ekipi eCall vedo, kateri jezik govori voznik, kar jim omogoča hitra in neposredna vprašanja o stanju voznika ter o tem, kaj se je zgodilo. Tako ni težav s komunikacijo, zlasti v kritični situaciji, kot je nesreča. Boscheva ekipa za pomoč v sili nato uskladi vse reševalne ukrepe z lokalnimi službami za nujne primere v zadevnem nacionalnem jeziku. To olajša delo lokalnim reševalcem, saj natančno vedo, kaj se je zgodilo in kako lahko pomagajo. Če se voznik ne odzove na klic iz Boschevega centra za klic v sili, sodelavci nemudoma obvestijo reševalce. Storitev ni omejena na Evropo. Bosch ponuja svojo storitev eCall v več kot 50 državah po svetu, tudi na Japonskem, v Braziliji in Severni Ameriki. Številni proizvajalci avtomobilov, kot je Daimler AG, se že odločajo za Boschevo večjezično storitev eCall.

Od vžigalnika do rešitelja življenja
Datum homologacije vozila določa, ali bo vozilo v prihodnosti standardno opremljeno s samodejnim sistemom eCall. Zahteva za eCall velja za nove modele vozil, ki gredo prvič skozi postopek odobritve vozila v EU 31. marca 2018, preden pridejo na trg. Modeli vozil s starejšo homologacijo se lahko še naprej proizvajajo in prodajajo brez sistema eCall. »Za Bosch ni noben avtomobil prestar, da bi reševal življenja. Zato smo razvili naknadno vgradljivo rešitev eCall v obliki telematskega vtiča eCall,« je dejal Hoheisel. Naknadno vgradljiv digitalni odzivnik za kateri koli avtomobil se preprosto vstavi v 12-voltno vtičnico vozila (vžigalnik za cigarete). Obisk servisa tako ni potreben. Zaradi integriranega senzorja pospeška zazna trke in resnost nesreč. Uporablja bluetooth, da pošlje te informacije v ustrezno aplikacijo na pametnem telefonu voznika, ki opozori servisno službo centrale zavarovateljev vozil. Tudi z naknadno vgrajeno rešitvijo se najprej vzpostavi zvočna povezava z voznikom. Če se voznik ne odzove, se reševalci nemudoma odpravijo na kraj nesreče.

Tudi za motorna kolesa
Motoristi so med najbolj ogroženimi uporabniki cest: za motoriste je nevarnost smrti v nesreči 18-krat večja kot pri voznikih avtomobilov. Glede na to Bosch razvija eCall tudi za dvokolesnike. Posebna enota CCU za motorna vozila zajame podatke o delovanju motornega kolesa, ki jih uporablja za zaznavanje nesreč. Zaradi vgrajenega modula GPS se natančna lokacija nesreče posreduje klicnemu centru služb za pomoč v sili.

Novice Krmilni sistemi Nove hidravlične črpalke v portfelju

Hidravlična krmilna črpalka je ključna pri optimizaciji učinkovitosti in pri zmanjševanju porabe energije ter ravni hrupa krmilnega sistema. Pomembno je, da črpalka zagotavlja stalen izhod z zelo nizkim tlakom, oddaja nizko raven hrupa in je vzdržljiva. Vse te lastnosti so na voljo v Boschevem portfelju hidravličnih črpalk, zaradi česar so zanesljive in nepogrešljive za varnost ter udobje kupcev.

Nedavno je Bosch razširil svojo ponudbo hidravličnih črpalk IAM z 9 novimi številkami delov. Ti novi izdelki zajemajo široko paleto blagovnih znamk in modelov vozil, kar povečuje pokritost trga v tem obsegu izdelkov. Nove črpalke zajemajo blagovne znamke, kot so Ford, Toyota, Peugeot, Citroen, Opel, Fiat in VW.

  • Večja pokritost trga za hidravlične črpalke
  • Zanesljivi in trajni izdelki
  • Večje zadovoljstvo kupcev

Skupaj je bilo v portfelj Bosch IAM dodanih dodatnih 9 številk delov
– Tri dodatne številke delov z naslednjimi aplikacijami: Ford Transit, Ford Focus Zetec S in Ford Focus: K.S00.910.001/K.S00.910.002/K.S00.910.003
– Tri dodatne številke delov z naslednjimi aplikacijami: Toyota Avensis in Toyota Corolla Verso: K.S00.910.004/K.S00.910.005/K.S00.910.006
– Ena dodatna številka dela z naslednjimi aplikacijami: Ford Galaxy, Seat Alhambra in VW Sharan: K.S00.910.007
– Ena dodatna številka dela z naslednjimi aplikacijami: Citroen Jumper, Fiat Ducato, Ford Tourneo, Ford Transit in Peugeot Boxer: K.S00.910.008
– Ena dodatna številka dela z naslednjimi aplikacijami: Chevrolet Cruze in Opel Astra: K.S00.910.009