Boschev Automotive Aftermarket pod novim vodstvom Dr. Uwe Thomas je vajeti predal Manfredu Badnu
Manfred Baden (54) bo s 1. februarjem 2017 prevzel vodstvo Boschevega Automotive Aftermarketa v nemškem mestu Karlsruhe. Doštudiral je poslovne vede in je trenutno predsednik družbe Robert Bosch Car Multimedia GmbH v nemškem Hildesheimu. Nadomestil bo dr. Uweja Thomasa (59), ki se bo upokojil. Thomas je bil predsednik Boschevega poprodajnega poslovnega sektorja od julija 2013. Dr. Markus Heyn, član upravnega odbora Robert Bosch GmbH, je povedal: “Dr. Uwe Thomas je v zadnjih nekaj letih odigral pomembno vlogo pri širjenju Boschevega Automotive Aftermarketa na področje rešitev za mobilnost. Hkrati je poskrbel, da je ta poslovni sektor postal bolj mednaroden. Dr. Thomasu bi se radi zahvalili za njegovo delo, hkrati pa Manfredu Badnu želimo veliko uspeha na že začrtani poti.” Baden dela za Bosch že od leta 1996. V tem času je v podjetju zasedal različne položaje, tudi v poslovnem sektorju Automotive Aftermarket. Preden je postal predsednik Robert Bosch Car Multimedia GmbH, je bil član izvršnega vodstva v poslovnem sektorju Electrical Drives. Badna bo na njegovem nekdanjem mestu v Robert Bosch Car Multimedia GmbH nasledil dr. Steffen Berns (53). Berns je doštudiral strojništvo in je trenutno predsednik skupine Bosch v Indiji in generalni direktor podjetja Bosch Limited v mestu Bangalore. Njegov naslednik bo Soumitra Bhattacharya (56), ki je bil do sedaj član izvršnega odbora v podjetju Bosch Limited.
Kako Bosch spreminja pomen varne vožnje – Sodobni HMI-vmesniki in povezljivost ustvarjajo povsem novo izkušnjo vožnje. – V Nemčiji je ena od desetih nesreč posledica nepozornega voznika. – Komunikacija vozilo-vozilo: Boschevo testno vozilo komunicira z motornim kolesom
“Avtomatizirani samovozeči avtomobili ne bodo več samo vsakdanji predmet; postali bodo naši osebni spremljevalci”
Dr. Dirk Hoheisel, član Boscheve uprave
Melbourne/Stuttgart – V samo nekaj letih se bo tradicionalen način vožnje povsem spremenil. Bosch bo z novim desetletjem trgu predstavil nov sistem, ki bo avtomobilom omogočal, da sami vozijo po avtocestah in hitrih cestah. To ne bo samo povečalo varnosti na cestah, temveč bo voznikom omogočalo nove možnosti. Na konferenci za razvijalce ITS World Congress, ki je potekala med 10. in 14. oktobrom 2016 v Melbournu v Avstraliji, je Bosch s pomočjo testnega vozila pokazal, kako bo morda videti prihodnji odnos med vozilom in voznikom. Ključni gradnik takšne prihodnosti je sodoben vmesnik človek-stroj (HMI), s katerim se upravlja vozilo. V prihodnosti bosta HMI in spletna povezljivost vozila skupaj omogočala novo vozno izkušnjo.
Notranja kamera pazi na voznika Kmalu bodo nastavljanje ogledal, sedežev in vozne nastavitve ob vstopu v vozilo stvar preteklosti. Boschevo testno vozilo s pomočjo novorazvite notranje kamere prepozna voznika, nato pa hitro naloži primeren uporabniški profil, ki vsebuje najljubšo konfiguracijo vozila in najpogostejše destinacije. Vse, kar morajo storiti vozniki, je, da izberejo destinacijo in izračunano pot. Nato v trenutku prejmejo povratno informacijo o predelih poti, kjer morajo voziti sami, in o predelih, kjer se lahko naslonijo nazaj in vožnjo prepustijo vozilu. Hoheisel pravi: “Na avtocesti postane vozilo voznik, voznik pa potnik.” Vozilo bo prevzelo vso odgovornost za vozniška opravila, vozniki pa se bodo lahko osredotočili na druge stvari, na primer na počivanje, sproščanje, branje elektronske pošte oziroma pisanje – ne da bi za to žrtvovali svojo varnost. Notranja kamera nepretrgoma nadzira premikanje voznikovih oči, s čimer zagotovimo, da vozniki ne bodo zaspali med avtomatizirano vožnjo, kar pomeni, da bodo lahko v vsakem trenutku prevzeli nadzor nad vozilom. Če imajo oči predolgo zaprte, se sproži zvočni alarm.
Številne prometne nesreče so posledica nepozornosti V Nemčiji je vsaka deseta prometna nesreča posledica nepazljivih voznikov. Nedavna anketa, ki jo je izvedlo nemško digitalno združenje Bitkom, je pokazala, da kar 42 odstotkov vprašanih vozi in telefonira s telefonom, prislonjenim ob uho. Kar 44 odstotkov vprašanih priznava, da med vožnjo berejo sporočila, 23 odstotkov pa jih je priznalo, da jih celo pišejo; 25 odstotkov vprašanih pravi, da med vožnjo berejo elektronsko pošto. Telefoniranje med vožnjo samo po sebi kar za petkrat poveča možnost prometne nesreče. Voznik, ki vozi s hitrostjo 120 km/h, bo, medtem ko bo samo za tri sekunde pogledal na svoj pametni telefon, na slepo prevozil sto metrov. To nam pove, da lahko avtomatizirana vožnja resnično izboljša varnost. Samovozeče vozilo se ne bo zamotilo z branjem SMS. Ima 360-stopinjski pogled in s senzorji neprestano nadzira stanje v prometu. HMI v Boschevem testnem vozilu voznika obvesti, ko se pojavi odsek ceste, kjer lahko avtomobil vklopi avtomatizirano vožnjo. Z uporabo natančnega HD-zemljevida, ki ga je razvil Boschev partner TomTom, vozilo vedno ve, kje na cesti se nahaja. Vozilo svoje senzorske podatke, zbrane v realnem času, primerja z informacijami, ki so shranjene na HD-zemljevidu in na primer zadevajo cestne oznake in odbojne ograje. Če želi vožnjo prepustiti vozilu, mora voznik hkrati pritisniti na dva gumba, ki sta na volanu, in ju držati nekaj sekund. Nato se na osrednjem prikazovalniku cesta na HD-zemljevidu obarva modro, kar pomeni, da je avtomatizirana vožnja vklopljena. Prikazovalnik vozniku hkrati prikaže vse, kar lahko vidijo okoljski senzorji vozila; poleg tega voznik lahko tudi vidi, koliko časa še ima, preden bo moral spet prevzeti krmilo.
Dajte roke z volana in raje poglejte, kaj je v hladilniku Vozniki lahko med avtomatizirano vožnjo preko glavnega prikazovalnika testnega vozila dostopajo do več infotainment funkcij, kot so ponavadi na voljo, ko je voznik za volanom. S pomočjo spletne povezave lahko sedaj preverijo prihajajoče obveznosti ali pa načrtujejo nakupe. Boscheva aplikacija SmartHome jim omogoča, da pokukajo v domači hladilnik: Je dovolj pijače in hrane za žar, ki ga načrtujejo s prijatelji, ali pa bi se bilo bolje ustaviti v trgovini? V vmesnem času se je cesta, prikazana na navigacijskem zemljevidu, spremenila iz modre v oranžno, kar pomeni, da se bo odsek, po katerem vozilo vozi avtomatizirano, končal čez pet kilometrov. Voznik se mora pripraviti, da bo ponovno prevzel nadzor nad vozilom. Če se ne odzove, zasliši zvočno opozorilo. To nato postane trajni vidni opozorilni signal, ki se pojavi že veliko pred koncem odseka z avtomatizirano vožnjo. Voznik nato zopet hkrati pritisne na oba gumba na volanu in prevzame nadzor nad vozilom.
Testno vozilo in motorno kolo komunicirata; postala bosta naša osebna spremljevalca. “Tudi ko Boschevo testno vozilo ni več v avtomatiziranem načinu, še vedno poveča varnost na cestah. Vsi senzorji in prometnoinformacijski sistemi, ki se uporabljajo med avtomatizirano vožnjo, ostanejo aktivni. Boschevo testno vozilo s pomočjo komunikacije vozilo-vozilo zazna druge udeležence v prometu, še preden jih vidimo. Motocikliste lahko pogosto spregledamo, ker se lahko skrijejo za tovornjake oziroma avtobuse. Bosch bo na ITS predstavil prototip povezave med testnim vozilom in motornim kolesom. S tem, ko bomo obema voziloma omogočili, da neprekinjeno komunicirata med seboj in si sporočata svojo lokacijo, bomo lahko zmanjšali možnost za trk. To je še en primer, ki nam pokaže, kako lahko z avtomatiziranimi samovozečimi vozili preprečujemo nesreče.
Izvršni direktor Boscha Denner prejme nagrado za vodstvo Connected World 2016 Stuttgart/Würzburg, Nemčija – Izvršni direktor družbe Bosch, dr. Volkmar Denner, je prejel nagrado za vodstvo Connectd World 2016, ki jo podjetjem in menedžerjem podeljuje Vogel Business Media. Z njo želi počastiti izvrstno predanost in dosežke na področju digitalne povezljivosti. Prejel jo je v kategoriji “povezljivost”. Žirijo so sestavljali vodilni predstavniki s področij, kot so znanost, podjetništvo in mediji. Boschev strateški cilj je nuditi rešitve za povezano mobilnost, povezano industrijo ter za povezane energetske sisteme in zgradbe. Družba se zanima za obetavne nove trge, kot so pametni domovi. Hkrati izkorišča vsako priložnost, ki jo predstavlja povezljivost na tradicionalnih trgih, kar vključuje povezano mobilnost. V poslu povezljivosti se družba osredotoča na tri s: sensors (senzorji), software (programska oprema) in services (storitve). Bosch se pri razvijanju in vpeljevanju storitev in rešitev za povezan svet zanaša na svoj široki poslovni portfelj; prav tako pa ima veliko prednost zaradi svojega znanja na področju programske opreme in senzorjev. Zahvaljujoč Bosch IoT Cloud ima družba tudi dostop do svetovnih povezanih “možganov”.
Več Boscha v Mehiki: širitev podjetja v tej državi Mexico City/Stuttgart – Skupina Bosch je nedavno dosegla dva pomembna mejnika, s katerima je okrepila svojo lokalno prisotnost v Mehiki: svetovni dobavitelj tehnologije in storitev je na obstoječem mestu v San Luis Potosiju odprl novo središče za razvoj pogonskih sistemov. Hkrati bo družba tudi povečala svoje lokalne proizvodne zmogljivosti na področju avtomobilske tehnologije. Bosch bo med letoma 2015 in 2018 investiral približno 72 milijonov evrov v širitev lokacije. Proizvodni obrat v kraju San Martin Obispo se je tudi razširil, pri čemer je investicija znašala skoraj devet milijonov evrov: Bosch namerava z dodatno zgradbo ustvariti dodaten prostor za proizvodnjo hidravličnih sistemov.
Azijsko-pacifiška regija še vedno raste: Bosch investiral 1,2 milijarde evrov Hongkong – Azijsko-pacifiška regija je v tranziciji: rast se umirja in postaja trajnostna; na hitro rastočih trgih, kot so Kitajska, Indija in države članice Aseana, postaja srednji razred vse močnejši, s tem pa narašča tudi povpraševanje po kakovostnih izdelkih in pametnih tehnologijah. Že uveljavljeni trgi, kot sta Japonska in Južna Koreja, so že dolgo vodilni na teh področjih. Skupina Bosch vidi več načinov, kako lahko aktivno prispeva k oblikovanju teh sprememb: Peter Tyroller, član Boschevega upravnega odbora, odgovoren za to regijo, je povedal: “Letos nameravamo v svoje lokacije po Aziji skupaj vložiti približno 1,2 milijarde evrov.”
Celovita ponudba najnovejših krmilnih sistemov Novo v ponudbi Boschevih rezervnih delov: KRMILNI SISTEMI IN KOMPONENTE ZA AVTOMOBILE, TOVORNJAKE IN AVTOBUSE – Krmilni sistemi odlično dopolnjujejo Boschevo ponudbo izdelkov. – Krmilne komponente tudi kot nadomestni deli znotraj Boscheve ponudbe eXchange. – Boscheva diagnostična oprema za popravila sodobnih električnih servo sistemov. Krmilni sistemi, ki jih najdemo v sodobnih avtomobilih, tovornjakih in avtobusih, so zelo odporni in zasnovani tako, da lahko vzdržijo celotno življenjsko dobo vozila. Če se deli krmilnega sistema obrabijo oziroma poškodujejo v nesreči, jih je treba nadomestiti z enako kakovostnimi sistemi in rezervnimi deli. Odkar je Bosch pridobil 100-odstotni delež družbe ZF Lenksysteme GmbH, njegova ponudba nadomestnih delov vključuje tudi vse krmilne sisteme in komponente kakovosti OE, in to za vse tipe vozil – od kompaktnih avtomobilov do tovornjakov na dolge proge. Boscheva ponudba poleg mehaničnih in hidravličnih krmilnih sistemov vključuje tudi električne servo sisteme – slednji so pogoj za celo vrsto sodobnih asistenčnih sistemov in za avtonomno vožnjo, ki jo vse pogosteje uporabljajo proizvajalci avtomobilov in gospodarskih vozil. Krmilni sistemi so zasnovani za točno določeno vrsto vozila. Če jih je treba zamenjati, morajo delavnice posledično namestiti enake sisteme. Po eni strani se seveda lahko odločimo za povsem nove sisteme iz tovarne. Pri bolj ekonomičnih popravilih pa se po drugi strani lahko glede na trenutno vrednost vozila odločimo za predelane sisteme. Boscheva ponudba eXchange tako vključuje veliko število predelanih krmilnih sistemov in komponent. Sistematična zamenjava obrabljenih delov, obsežno preverjanje kakovosti in funkcionalni testi, ki se izvajajo tekom celotnega postopka predelave, zagotavljajo, da so izdelki eXchange najvišje možne kakovosti. Tako delavnice kot stranke so lahko prepričane, da so komponente in krmilni sistemi tako varni in funkcionalni kot izvirni novi deli. Nove priložnosti za delavnice: povečajte promet s servisiranjem krmilnih sistemov Bosch poleg tega pomaga delavnicam z odkrivanjem napak in zamenjavo krmilnih sistemov in komponent s pomočjo testne opreme in svojega znanja. Glede na rastoče število električnih servo sistemov je uporaba visokotehnološke diagnostične opreme vse pomembnejša. Boscheva ponudba za delavnice s sistemi za poravnavo koles, diagnostičnimi testerji in programsko opremo Esitronic nudi prav vse, kar delavnice potrebujejo za izvedbo strokovne diagnostike na vseh vrstah krmilnih sistemov. Bosch poleg tega nudi posebno usposabljanje v svojih centrih in dežurno klicno številko za tehnična vprašanja, s čimer delavnice pripravi za delo na avtomobilskih krmilnih sistemih. Njegova celovita ponudba, ki je sestavljena iz delov, bitov in storitev, delavnicam omogoča dostop do dobičkonosnega trga krmilnih sistemov.
Bosch predstavi novo generacijo KTS z inovativnimi in še močnejšimi diagnostičnimi rešitvami
Bosch je eden prvih dobaviteljev testerjev, ki so opremljeni z novim diagnostičnim vmesnikom Ethernet. Poleg vseh pogostih vmesnikov, ki so bili v uporabi do sedaj, nova generacija diagnostičnih testerjev Bosch KTS, na primer modula KTS 560 in KTS 590 oziroma kompakten tester KTS 350 za delavnice, podpira tudi prihodnje vmesnike, ki bodo temeljili na Ethernetu. Večina evropskih proizvajalcev vozil svoje trenutne modele vozil že opremlja z novimi diagnostičnimi vmesniki, ki delujejo preko Etherneta. Volvo XC90 je prvi vmesnik na trgu, ki omogoča celovito diagnozo samo preko vmesnika Ethernet. Programska oprema samodejno zazna, kdaj je treba vključiti vmesnik Ethernet. Nova KTS-generacija je poleg tega opremljena z izboljšanim vmesnikom “PassThru”, ki omogoča uporabo spletnih portalov proizvajalca vozila med programiranjem kontrolnih enot, in sicer v skladu z Eurom 5/6. Delovanje računalnika pri testerjih KTS je poleg tega veliko boljše; občutno smo povečali velikost spomina, poleg tega pa je lažje vzporedno izvajati več vmesnikov vozil naenkrat. Sistematična združljivost zagotavlja, da nova generacija testerjev deluje z vsemi sedanjimi in prihodnjimi Boschevimi napravami, ki se uporabljajo v delavnici. Novi diagnostični testerji KTS so tako pripravljeni na prihodnost in na nov tehnični razvoj. Nova diagnostična modula za ECU KTS 560 in KTS 590 Če uporabljamo nova diagnostična modula KTS 560 in KTS 590, lahko pri diagnostiki hkrati uporabljamo do tri vmesnike CAN in do tri vmesnike K-line. S tem naprave tudi podpirajo posebne zahteve proizvajalčevih portalov. Kadar uporabljamo module KTS, lahko diagnostiko izvajamo bodisi s pomočjo Boscheve delavnice Esitronic 2.0 bodisi s pomočjo proizvajalčevih portalov. Ne potrebujemo nobene dodatne strojne opreme. KTS 560 in KTS 590 sta opremljena z močno računalniško platformo, ki ima en gigabajt RAM in 512 megabajtov programskega spomina, ki ga lahko neomejeno povečamo. Radijska povezava dolgega dosega, ki omogoča povezavo z računalnikom v delavnici, zagotovi, da se lahko naprava uporablja kjer koli v delavnici. Z novima moduloma KTS 560 in 590 bo diagnostika gotovo hitrejša in cenejša.
Mobilni diagnostični tester KTS 350 z večjo močjo in za hitrejše delo – Priročni tester KTS 350 z 10-palčnim zaslonom na dotik nudi tudi vsako možnost nove generacije KTS. Poleg tega podpira vse pogoste in trenutne avtomobilske vmesnike – tudi najnovejše, ki temeljijo na Ethernetu. Opremljen je z optimiziranim vmesnikom “PassThru”, ki omogoča diagnostiko in programiranje krmilnih enot preko portalov proizvajalcev vozil, ter s programsko opremo za delavnice Esitronic 2.0, ki je predhodno nameščena. Občutno močnejši procesor v primerjavi s tistim v predhodniku, štirigigabajtni RAM in hiter, 256 gigabajtov velik SSD programski spomin skupaj s posodobljenim operacijskim sistemom Windows 10 zagotavljajo hiter zagon programa in hitro delo. Kompaktni tester KTS 350 z vso svojo opremo nudi vse, kar potrebujete za diagnostiko ECU, odpravljanje težav, servisiranje in popravila.
Diagnostična krmilna enota DCU 100 z občutno izboljšanim delovanjem – Robusten 10-palčni tablični računalnik DCU 100 za mobilno delo v delavnici je bil tudi opremljen z močnejšim procesorjem. Namesto konvencionalnega trdega diska ima sedaj 256 gigabajtov velik SSD spomin in štiri gigabajte RAM; ima tudi Windows 10 in hitre vmesnike USB 3.0. DCU 100 ima poleg tega tudi že predhodno nameščeno programsko opremo Esitronic 2.0. Diagnostični testerji KTS se povežejo s pomočjo visokozmogljivega modula Bluetooth. Bosch v povezavi z modulom KTS 560 dobavlja DCU 100 tudi kot kompletno rešitev v paketu, ki se imenuje KTS 460.
Programska oprema za delavnice Esitronic 2.0 in Esitronic Web sta razširjena in optimizirana – Esitronic 2.0 že podpira Boschev koncept za povezovanje v delavnicah, ki se imenuje Connected Workshop. Avtomobilske delavnice imajo s pomočjo rednih posodobitev tako vedno na voljo najnovejše podatke o najpogostejših vrstah vozil. Kadar bo Boscheva diagnostična naprava povezana na internet, se bodo od prvega četrtletja leta 2017 vse posodobitve prenesle v ozadju – tj. ko naprava deluje. Esitronic pa ima še eno novost, t. i. program EBR ali Experience-based Repair. Vključuje točno določene napake, ki se pogosto pojavljajo v nekaterih modelih vozil. Če bo sistem med diagnostiko zaznal že znano napako, bo Esitronic mehaniku priporočil rešitev, ki se je že izkazala za učinkovito.
Esitronic Web je spletni diagnostični portal, ki vsebuje informacije o vzdrževanju in popravilih; do njega lahko dostopa katera koli delavnica, ne da bi morala prej na svoje računalnike namestiti posebno programsko opremo. Na ta način se lahko na primer dostopa do manjkajočih informacij o popravilu. Iskalna funkcija vam pomaga, da želene informacije hitro najdete. Esitronic Web deluje na vseh sistemih v mehaničnih delavnicah, kar vključuje tudi tablične računalnike, pri čemer morajo biti samo povezani z internetom in imeti nameščen brskalnik. Dostop je mogoč že v nekaj minutah, za informacije pa se plača s kreditno kartico.
Nova polnilnika baterij BAT 645 in BAT 690 za vse vrste avtomobilskih baterij za gospodarska vozila – S 45- oziroma 90-amperskim tokom, ki je primeren tako za 12- kot 24-voltno napajanje v vozilu. – Posebne polnilne lastnosti za vse trenutne baterije. – Delovanje z medpolnjenjem podpira napajanje v vozilu, če pride do posodobitev krmilne enote.
BAT 645 in BAT 690 ponujata tako način delovanja v sili kot način z medpolnjenjem. V primeru delovanja v sili naprava vozilu zagotavlja energijo, četudi odstranimo akumulator. Način z medpolnjenjem pa je dandanes vse pomembnejši za delo v delavnicah. V tem primeru polnilnik baterij podpira napajanje v vozilu, na primer, če pride do posodobitve krmilne enote. Pripravljeni na prihodnost z izhodom USB in programskimi posodobitvami Oba baterijska polnilnika, BAT 645 in BAT 690, sta zaščitena z robustnim kovinskim ohišjem. Zaradi majhne teže in kompaktne velikosti (120 mm v višino in 230 mm v širino) sta obe napravi zelo mobilni. Tako ju lahko na primer postavimo celo pod vozilo. Na takšen način med delovanjem nikogar ne motita. Druga prednost je enostavna zamenjava polnilnih oziroma električnih kablov – ne glede na to, ali je prišlo do poškodbe ali pa so standardni kabli enostavno prekratki. Polnilni kabli so na voljo v dolžinah tri in pet metrov. Nova baterijska polnilnika sta opremljena z izhodom USB, s čimer so programske posodobitve enostavnejše. Tako lahko na primer naložimo lastnosti inovativnih vrst baterij, s čimer so naprave ves čas posodobljene. Za BAT 690 poleg tega načrtujemo tudi povezavo Wi-Fi, tako da se bo v prihodnosti lahko vklopil v delavniška omrežja.
Najnovejše o krmilnih sistemih Novi deli za TGV
Krmilni sistem je ključen del gospodarskega vozila. Voznik se neprestano zanaša nanj, saj lahko z njegovo pomočjo varno prebrodi vse zahtevnejše prometne in cestne pogoje. Kakovosten krmilni sistem mora vozniku omogočati, da je neprestano seznanjen s cesto in s cestnimi razmerami – upravljanje mora biti udobno in enostavno, a hkrati nuditi kar se da veliko povratnih informacij. Skrbno uravnoteženo delovanje natančne mehanike in dobro nadzorovanega hidravličnega sistema je zelo pomembno. Naši krmilni sistemi poskrbijo ravno za to. – Proizvedeni so v skladu z vodili kakovosti OE. – Zanesljivo, udobno in natančno.
Rezervoarji za olje – Rezervoarji za olje, ki so jih zasnovali pri Bosch Steering Systems za gospodarska vozila, so temeljni del hidravličnega krmilnega sistema. Zagotavljajo, da ima sistem dovolj hidravlične tekočine, ki je primerno filtrirana; hkrati omogočajo enostavno preverjanje te količine. – 10 dodatnih delov1 smo dodali v portfelj IAM, in sicer z uporabo pri DAF, Ivecu, MAN, RVI, Scanii itn.
Ventil za omejevanje tlaka – Hidravlični krmilni sistemi so opremljeni z ventili za omejevanje tlaka, ki kar se da znižajo tlak in sistem zaščitijo pred prevelikimi obremenitvami. Bosch ponuja različne zasnove s svojimi lastnimi ohišji oziroma ventilskimi vložki, ki so zasnovani tako, da se lahko privijejo v obstoječa ohišja. – 9 dodatnih delov1 smo dodali v portfelj IAM, in sicer z uporabo pri DAF, Ivecu, MB, RVI, Volvo Trucks itn.
Ventil za omejevanje pretoka – Boschevi avtomobilski ventili za omejevanje krmilnega pretoka omejujejo količino pretoka v hidravličnem krmilnem krogu, in sicer glede na specifične potrebe sistema. Pravilni pretok zagotavlja, da lahko vse komponente delujejo pravilno in v okviru svojih specifikacij oziroma omejitev. – 4 dodatne dele1 smo dodali v portfelj IAM, in sicer z uporabo pri Ivecu, RVI itn.
Indikator pretoka – Pri hidravličnih krmilnih sistemih, ki so opremljeni s krmilnimi lastnostmi v sili, je treba biti zelo pozoren in slediti stanju. Indikator pretoka, ki je nameščen med črpalke in sklopko, zagotavlja potrebno varnost. – 24 dodatnih delov1 smo dodali v portfelj IAM, in sicer z uporabo pri DAF, Ivecu, MAN, MB, RVI, Scanii, Volvo Trucks itn.
Kroglični zglobi – Kroglični zglobi se uporabljajo pri valjih, kjer podpirajo prenos moči med povezanimi komponentami, pri čemer istočasno nadomeščajo gibanje. Zaradi tega sta varnost in robustnost zgloba zelo pomembni. Nape kroglične zglobe tako proizvajamo s pomočjo najnovejših tehnologij na področju ohišij in gumijastih komponent. – 26 dodatnih delov1 smo dodali v portfelj IAM, in sicer z uporabo pri DAF, Ivecu, MAN, MB, Scanii, Volvo Trucks itn.
Univerzalni zglobi – Z uporabo Boschevih avtomobilskih univerzalnih krmilnih zglobov zagotavljamo varen prenos navorov in velik delež kompenzacije zaradi neujemanja, ki nastane med ločenim volanskim drogom in krmilnim mehanizmom. – 3 dodatne dele1 smo dodali v portfelj IAM, in sicer z uporabo pri Evobusu, Ivecu, MAN itn.
Polnjenje kot po čudežu Bosch je s svojimi partnerji razvil polnilni ss+istem, ki bo električnim omrežjem na obnovljivo energijo nudil inovativno infrastrukturo Stuttgart – Baterijski sistemi za shranjevanje energije v električnih avtomobilih bi lahko za električna omrežja na obnovljive vire energije kmalu postali to, kar so polnilne postaje za mobilne telefone: zunanja akumulatorska baterija. Bilo bi zelo praktično – če ne bi imeli težav z nadležnimi polnilnimi kabli. Vozniki se morajo trenutno spopadati z vremenom, če želijo polnilnik svojega električnega avtomobila priključiti na polnilno postajo. Toda na obzorju so spremembe: Bosch v vlogi projektnega koordinatorja sodeluje z društvom Fraunhofer in GreenIng GmbH & Co. KG. Skupaj raziskujejo inovativen koncept polnjenja vozil z indukcijo, tj. brez fizičnega stika in preko magnetnega polja, medtem ko je vozilo parkirano ob polnilni postaji. In vendar lahko ta nova tehnologija stori še mnogo več: z njo električni avtomobili postanejo še bolj okolju prijazni, električna omrežja pa so stabilnejša. Na stabilnost takšnih omrežij vpliva predvsem dejstvo, da se količina energije, ki jo pridobivamo iz obnovljivih virov, kot so veter, sonce in voda, naravno spreminja. Konzorcij je imel to v mislih, ko je začel sodelovati v sklopu javno financiranega raziskovalnega projekta BiLawE; sedaj razvija indukcijski polnilni sistem, s katerim bo lahko vpeljal tudi inteligentno infrastrukturo za trajnostno porabo obnovljivih virov energije. Njegova rešitev temelji na baterijah za električne avtomobile, ki omogočajo dvosmerno polnjenje: baterije uporabljajo močan in inteligenten sistem polnjenja za shranjevanje energije; vendar pa lahko to energijo po potrebi tudi usmerijo nazaj v omrežje. Kadar bi zaradi močnega sonca in vetra elektrarne proizvedle veliko energije, bi se odvečna energija začasno shranila v avtomobilskih baterijah. V oblačnem in brezvetrnem vremenu pa bi se energija pretakala nazaj v omrežje glede na povpraševanje. Philipp Schumann, fizik, ki vodi projekt v Boschevem raziskovalnem kampusu v mestu Renningen, je povedal: “Če želimo, da takšen sistem deluje, moramo poskrbeti, da so električna vozila čim bolj pogosto in čim dlje priklopljena na omrežje. Za to pa potrebujemo stacionarno infrastrukturo – tj. posebne indukcijske polnilne postaje, ki bi jih potem priključili na javna in lokalna omrežja ali pa celo na ločena omrežja, ki oskrbujejo omejeno območje.” Brezžično polnjenje med parkiranjem Prednost indukcijskega sistema je brezžično polnjenje. Ker vozil ne bi bilo treba več ročno priključiti s polnilnimi kabli, bi jih lahko pogosteje povezali z omrežjem. V okviru projekta bi tako radi tudi razvili koncept za gospodarno proizvodnjo komponent polnilnega sistema; poleg tega bi radi razvili poslovni model za različne omrežne storitve, ki so povezane z energetsko predelavo. Ker so dvosmerne polnilne postaje povezane z omrežjem, lahko celo zmanjšajo obremenitev tega omrežja in ga stabilizirajo, ko so vozila na cesti. Močno partnerstvo Raziskovalni projekt BiLawE (iz nemške besedne zveze za dvosmerne polnilne sisteme na indukcijsko polnjenje) je od nemškega Zveznega ministrstva za gospodarske zadeve in energijo kot del programa ELEKTRO POWER II prejel 2,4 milijona evrov; podpira ga tudi vodilno združenje Cluster Electric Mobility South-West. Drugi partnerji pri projektu so poleg družbe Robert Bosch GmbH še Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems ISE, Fraunhofer Institute for Industrial Engineering IAO in GreenIng GmbH & Co. KG. Projekt se je začel na začetku leta in bo trajal tri leta. Cluster Electric Mobility South-West je eno izmed najpomembnejših regionalnih združenj na področju električne mobilnosti. Ta skupina poskuša spodbujati industrializacijo električne mobilnosti v Nemčiji in pomagati, da bi nemška zvezna dežela Baden-Württemberg postala eden glavnih ponudnikov elektromobilnostnih rešitev. Združuje vodilne korporacije ter mala in srednje velika podjetja, ki jih povezuje z lokalnimi raziskovalnimi ustanovami na štirih področjih inovacije – vozne, energetske, informacijske in komunikacijske tehnologije – in na področju proizvodnje.